سرعت واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفت
کد خبر: 3997509
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

سرعت واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفت

خوشبختانه در روزهای اخیر با ورود دزهای مختلف از واکسن کووید - 19 روند واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفته است.

رضازاده// سرعت واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفتبه گزارش ایکنا از اردبیل، در روزهای اخیر با ورود دزهای مختلف از واکسن کووید - 19 روند واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفته و واکسیناسیون عمومی استارت کار خود را آغاز کرد.

هم‌اکنون قشر جوان و فعال جامعه نیز به راحتی می‌توانند واکسینه شده و برای حضور پرآرامش‌تر جامعه و با هدف ریشه‌کن کردن ویروس منحوس به کارهای روزمره خود ادامه دهند؛ شرایطی که برای بسیاری از مردم بسیار حیاتی و حائز اهمیت بود خوشبختانه با روند مناسبی در حال اجراست.

تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، تجمعات در مراکز واکسیناسیون است که در ساعاتی از روز نیز بیشتر و بیشتر به چشم می‌خورد و انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان امر مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

آغاز واکسیناسیون بالای 18سال در اردبیل

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 23 شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: واکسیناسیون عمومی در حال حاضر برای گروه‌های سنی بالای 18 سال در استان اردبیل به شکل فراگیر آغاز و تمام تلاش و جدیت ما بر این است تا در کمتر از دو هفته با واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی بالای 18 سال در استان بتوانیم ایمنی مناسبی را ایجاد و شرایط مطلوبی را در مهار خیزهای بعدی کرونا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمام جدیت ما بر این است تا با عمومی شدن واکسیناسیون از خیز بعدی کرونا جلوگیری و تلفات کرونایی را به حدأقل برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بیان کرد: با توجه به این که اردبیل جزو استان‌های مرزی است بنابراین واکسیناسیون همه افراد جامعه بالای 18 سال در استان‌های مرزی انجام و نیاز است تا به صورت مناسب و همه‌جانبه از این فرصت استفاده شود تا تمامی گروه‌های هدف ایمنی شوند.

حبیب‌زاده اظهار کرد: از دغدغه‌های مهم ما ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون بوده که برای حل این مشکل نیز سعی شده تا 460 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت واکسیناسیون به صورت محله‌محور به کار خود ادامه دهد تا ظرف سه هفته آینده واکسیناسیون به صورت کامل انجام یابد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون تمام روستائیان و جامعه عشایری را به پایان خواهیم رسانده و انتظار می‌رود با شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون در هفته‌های آینده این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

پوشش 100 درصدی طرح واکسیناسیون فرهنگیان اردبیلی

منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل، نیز در این باره گفت: جمعیت فرهنگیان استان اردبیل به صورت صد در صدی تحت پوشش واکسیناسیون علیه کرونا قرار می‌گیرند تا شروع سال تحصیلی جدید به صورت مناسب و همه‌جانبه اجرا شود.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس نیازمند تصمیمات نهایی ستاد ملی کرونا هستیم که تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل، بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا مدارس از اول مهر بازگشایی شوند که با ایمنی به دست آمده درصدد هستیم تا شروع سال تحصیلی جدید را به صورت ترکیبی آغاز کنیم.

صاحب بیان کرد: در استان اردبیل واکسیناسیون معلمان زودتر از سایر استان‌ها آغاز شده و تاکنون بیش از 18 هزار و 500 نفر از همکاران فرهنگی در استان دوز اول و هشت هزار و 50 نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با آغاز واکسیناسیون عمومی انتظار می‌رود خانواده‌های دانش‌آموزان نیز واکسینه و در مقابل بیماری ایمن‌سازی شوند که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل، بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما سوق‌یابی به سمت بازگشایی مدارس است  که قطعاً دغدغه ما حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس بوده و تلاشمان بر این است تا شعار سال تحصیلی را مبنی بر استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت، تحقق ببخشیم.

انتظار می‌رود با فراگیر شدن واکسیناسیون در استان اردبیل، از تلفات کرونایی تا حد امکان جلوگیری به عمل آید تا شاهد رفع مشکلات و موانع در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha