حرکت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر ممنوع است
کد خبر: 3991429
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

حرکت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر ممنوع است

فرماندار قم با اشاره به شرایط کرونایی، گفت: عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به‌صورت متمرکز در جوار مساجد، تکایا و حسینه‌ها برگزار می‌شود و حرکت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر ممنوع است.

به گزارش ایکنا از قم، مرتضی حیدری امروز 26مرداد ماه در جلسه با مسئولان هیئت‌های مذهبی استان، توزیع نذورات بسته بندی نشده را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در برپایی ایستگاه‌های صلواتی به سبب رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده توزیع مواد غذایی بسته‌بندی نشده توسط این ایستگاه‌ها مطلقاً ممنوع است.

وی از ارادتمندان و محبان اهل‌بیت(ع) خواست تا نذورات خود را در قالب مواسات و همدلی و با شیوه‌هایی توزیع کنند که منجر به تجمع عزاداران نشود.

یادآور می‌شود که تبادل‌نظر در خصوص راهکار‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود؛ برگزاری عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در زمان‌های منتهی به نماز ظهر و عصر و به مدت دو ساعت از دیگر مباحث این جلسه بود.

در این جلسه مصوب شد حرکت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر ممنوع و عزاداری‌ها در فضای باز و فقط متمرکز در جوار مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برگزار شود.

مسئولان هیئت‌های مذهبی قم نیز نظرات خود در خصوص اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم‌ها را اعلام کرده و خواستار حمایت خیرین و مسئولان برای تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع بین عزاداران شدند.

انتهای پیام
captcha