همایش «شیرخوارگان حسینی» در 24 نقطه کردستان برگزار شد
کد خبر: 3990383
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

همایش «شیرخوارگان حسینی» در 24 نقطه کردستان برگزار شد

همایش «شیرخوارگان حسینی» همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز، 22 مردادماه در فضای باز و در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، همایش «شیرخوارگان حسینی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 22 مردادماه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در حاشیه این مراسم در گفت‌گو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی با عنوان پویش «دستان کوچک» به صورت همزمان در نخستین جمعه ماه محرم در ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه کشور برگزار شد که 24 مراسم آن در سطح استان کردستان بوده‌ است.

وی هدف از برگزاری این همایش را فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی گناه ذکر کرد و افزود: علی‌رغم اینکه بیماری کرونا بر جهان و کشور ایران غلبه کرده، اما روضه حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت علی اصغر(ع) تعطیل بردار نیست.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال نوزدهمین سال برپایی این همایش عظیم بود، بیان کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا مادران کردستانی امروز با حضور گرم خود و نوزادانشان این محفل معنوی را پرشور برگزار کردند.

وی به اجرای برنامه‌های ماه محرم در کردستان اشاره و بیان کرد: 612 هیئت مذهبی استان کردستان امسال میزبان برگزاری مراسمات عزاداری محرم در سطح استان هستند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌های عزاداری در اولویت هیئات مذهبی قرار گرفته است.

خزاعی ادامه داد: در این راستا مراسم‌ها و عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) هیئت‌های مذهبی استان کردستان بیشتر در فضای باز و با جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی 120 ایستگاه سلامت و صلواتی، برگزاری 400 محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها، 200 روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی و 175 مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا از جمله این برنامه‌ها در سطح استان است.

انتهای پیام
captcha