خبرنگاران باید در جامعه نشاط و امید ایجاد کنند
کد خبر: 3989546
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
دادستان عمومی استان کرمان:

خبرنگاران باید در جامعه نشاط و امید ایجاد کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ناامیدی را یکی از مشکلات جامعه امروز دانست و گفت: خبرنگاران باید در جامعه نشاط و امید ایجاد کنند و جهاد دانشگاهی به عنوان یک مرجع پژوهشی، می‌تواند به این امر ورود کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان امروز 18 مرداد‌ماه با حضور در جهاد دانشگاهی استان کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، چهل‌ویکمین‌ سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه تبریک گفت.

وی با بیان هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی‌، تصریح کرد: همانطور که از نام جهاد مشخص است، جهادگران باید مجاهدانه تلاش کنند. نمونه این تلاش‌ها پژوهشکده رویان است که مرزها و محدودیت‌ها را شکست. همین یک نمونه برای نشان دادن اقدامات جهاد دانشگاهی کافی است که بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن کرده است.

سالاری با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: با وجود اقدامات مجاهدانه در جهاد دانشگاهی، انتظارات از این نهاد بیش از این است و با تلاش و خودباوری می‌توانیم با توجه به شرایط موجود، محدویت‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش  به رسالت خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن به قلم سوگند یاد می‌کند و معتقد هستم که بخشی از این سوگند در ارتباط با قلم خبرنگار است. زیرا خبرنگاران در جهت اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی حرکت می‌کنند و می‌توانند در دو بخش احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به خوبی ایفای نقش کنند.

وی  ادامه داد: منظور از حقوق عامه حقوقی است که با آسایش مردم ارتباط دارد و نادیده گرفته شده است. و خبرنگاران می‌توانند در جهت رسیدن حق به ذیحق به دستگاه قضایی کمک کنند.

سالاری همچنین نقش خبرنگاران را در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم دانست و گفت: خبرنگاران باید در جامعه نشاط و امید ایجاد کنند و جهاد دانشگاهی به عنوان یک مرجع پژوهشی می‌تواند به این امر ورود کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ناامیدی را یکی از مشکلات جامعه امروز ما دانست و تصریح کرد: باید  در زمینه انعکاس اخبار کار پژوهشی انجام شود تا خبر بتواند ایجاد نشاط و امید کند. به عنوان نمونه اخبار مربوط به مفاسد اقتصادی از یک جهت می‌تواند امیدآفرین باشد و نشان می‌دهد که فساد در جامعه فساد سیستماتیک نیست، بلکه مربوط به یک فرد است. اگر فسادی در جامعه وجود داشته باشد، قوه قضاییه حتما به وظیفه خودش که مبارزه با مفسدین است عمل می‌کند تا یک جامعه ایمن، عاری از فساد اداری و در شأن مردم ایران داشته باشیم.

مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این مراسم به تشریح ظرفیت‌ها و فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی استان پرداخت و گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب جهاد دانشگاهی استان کرمان ثبت نام 4010 نفر در طرح ملی مشاغل خانگی است که آموزش‌های تخصصی این طرح آغاز شده است.

وی همچنین به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی استان کرمان اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم‌عیار معدنی در جهاد دانشگاهی استان راه‌اندازی شده است و طرح احیای معادن غیر فعال استان را در دستور کار داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در پایان به فعالیت‌های انجام شده در انتشارات جهاد دانشگاهی کرمان و همچنین کلینیک دندان‌پزشکی و مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی کرمان اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی نیز «‌مرکز خدمات تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی‌» افتتاح و از یک چادر و دو مقنعه رونمایی شد که کار همکاران حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمان بود. تلاش داریم این تولیدات با توجه به تجهیزات موجود را به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام
captcha