ایکنا در ارتقای فضای قرآنی شهر یاری‌رسان باشد
کد خبر: 3989374
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

ایکنا در ارتقای فضای قرآنی شهر یاری‌رسان باشد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه رسالت ایکنا اکنون سخت و دشوار است گفت: این رسانه دینی باید درهای شهر قرآنی را گشوده و در ارتقای فضای قرآنی شهر یاری‌رسان باشد.

ایکنا در ارتقای فضای قرآنی در شهر کمک‌رسان باشدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، 17 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنای یزد، اظهار کرد: این رسانه دینی می‌تواند به «شهر و قرآن کریم» پرداخته و ابواب و مبانی را از نگاه‌های مختلف تبیین کند.

وی ادامه داد: نور، آب، درخت و ... نمادهای شهر قرآنی است که عالی‌ترین جلوه آن بهشت می‌شود لذا باید نسخه‌ای از بهشت در شهر ارائه شود و ایکنا باید به مبانی شهر قرآنی متناسب با فعالیت و در قالب کمک به شهرداری بپردازد و این موضوع را تبیین کند که اینجا شهری است که اگر خوب باشد، مدل نهایی آن به بهشتی مبدل خواهد شد.

دشتی با گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی گفت: این نهاد با این هدف شکل گرفت که انقلاب فرهنگی و تفکر جهادی و انقلابی را به درون دانش و تولید ببرد و می تواند در رفع مشکل اقتصاد با جهاد و پژوهش مؤثر باشد و در این صورت پیشرفت و توسعه را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اقدامات بسیار خوبی در جریان متدینان یزدی صورت می‌گیرد اما در بحث رسانه و ارتباط با رسانه‌های گروهی به خوبی عمل نکرده‌اند که بخشی از این موضوع به ویژگی خاص یزدی‌ها یعنی کتوم و درونی بودن بر می‌گردد لذا کار و رسالت ایکنا با سختی همراه است که از یک سو ارتباط با جامعه قرآنی به عنوان جامعه مذهبی و از سویی دیگر ارتباط با متدینان که می‌توان در قالب جریان حزب‌الله نام برد، خواهد بود و باید در کنار همراه کردن و اعتمادسازی  حقایق و درستی‌ها را بیان کند.

انتهای پیام
captcha