خبرنگاران؛ مطالبه‌گران اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3989315
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

خبرنگاران؛ مطالبه‌گران اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان خبرنگاران را مطالبه‌گران اصلی این ستاد دانست و از تمامی اهالی رسانه استان خواست که با مطالبه‌گری در راستای ترویج معارف و ریشه‌کن کردن مفاسد و منکرات، گام بردارند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ظهر امروز، 17 مردادماه، در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: ایام محرم در راه است و یکی از بهترین ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی ملت ایران، همواره استفاده از فرصت‌های فکری و معنوی برآمده از روایتگری عزای حسینی و تبیین رسالت قیام عاشورا است.

وی تصریح کرد: هدف از قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و این در حالی است که بیش‌ از آنکه این مسئله برای مردم بازگو شود، جنبه‌های احساسی آن ‎بیان می‌شود. بی‎تفاوتی و سکوت مردم نسبت به مصادیق فساد در جامعه بسیار آسیب‌زا بوده و نتیجه آن کمرنگ شدن فضیلت‌ها در جامعه و ایجاد فساد در نهادها و سازمان‌ها است.

مدیر ستاد امر به ‌معروف ‌و نهی از منکر هرمزگان عنوان کرد: احساس مسئولیت اجتماعی مردم و حضور در صحنه‌های مبارزه با فساد، بسیار ضروری و رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه مطالبه‌گری و نشر معروف‌ها بسیار تعیین‌کننده است. در چند سال اخیر نسبت به آموزش و تبیین امر به معروف و نهی از منکر آن‌چنان که مورد انتظار است، عمل نشده و برخی از مدیران نسبت به این فریضه الهی و پیگیری و برطرف شدن مشکلات مردم احساس مسئولیت ندارند.

کریمی بیان کرد: گفتمان اصلی و اولویت ما امروز پرداختن به مفاسدی است که در مدیران وجود دارد و مسئله حجاب در عین مهم بودن و لزوم به پرداختن به آن، اولویت امروز ما نیست هرچند این مسئله در جای خود پیگیری خواهد شد. خواست امروز مردم نیز پرداختن به مفاسدی چون اختلاس و دزدی و رشوه در بین مدیران اجرایی استان است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در راستای تقویت روحیه مطالبه‌گری در مردم گام بردارند به‌گونه‌ای که هر کس از هر قشری با فسادی رو به رو شد، حتماً اقدام به امر به معروف و نهی از منکر و درنهایت گزارش به نهادهای نظارتی کند. ارجح دانستن منفعت اجتماعی به منفعت فردی، نشان از مسئولیت‌پذیری فرد دارد.

مدیر ستاد امر به‌ معروف ‌و نهی از منکر هرمزگان افزود: رویکرد ما در ستاد، ایجاد گروه‌های مطالبه‌گر در زمینه‌های مختلف است و در این راستا نزدیک به ۵۰ گروه در استان در زمینه‌های بهداشت، محیط زیست، کشاورزی، اقتصاد و ... راه‌اندازی کردیم تا خود مردم به این حوزه ورود کنند و اگر منکر و فسادی را مشاهده کردند به شکل تخصصی‌ با آن به مقابله بپردازند. البته افزایش کمی گروه‌ها تنها هدف ما نیست و با این روش به اهداف خود نیز دست نمی‌یابیم. از این رو کیفی سازی گروه‌های مطالبه‌گری را نیز دنبال خواهیم کرد.

کریمی اضافه کرد: درخواست ما از خبرنگاران این است که به عنوان مطالبه‌گران اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ما را در این عرصه همراهی کنند. وقتی رسانه به مسائل و مفاسد ورود کند در اقشار مختلف مردم نیز انگیزه جدی برای مطالبه‌گری به وجود می‌آید. خبرنگاران باید به رسالت انقلابی خود عمل کنند و اگر فساد و منکری دیدند به آن بپردازند ولو اینکه منفعت فردی آنان در خطر باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما حمایت و پیگیری از مطالبه‌گران و توسعه و احیای مطالبه‌گری است، یادآور شد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های ما راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولین است. ما می‌خواهیم که گشت ارشاد را از بین مردم حذف و وارد حوزه مسئولین کنیم.

انتهای پیام
captcha