طراحی و ساخت توربین چند منظوره بادی به دست مخترع خلخالی
کد خبر: 3988909
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

طراحی و ساخت توربین چند منظوره بادی به دست مخترع خلخالی

مخترع خلخالی توانسته با طراحی و ساخت توربین بادی چند منظوره در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مدال‌های رنگارنگ در مسابقات جهانی کسب کند.

رضازاده// طراحی و ساخت توربین چند منظوره بادی به دست مخترع خلخالیبه گزارش ایکنا از اردبیل، استفاده از ظرفیت و توان بومی یک اصل اساسی برای توسعه اقتصادی و خنثی‌کننده تحریم دشمنان است که با حمایت دولتمردان و مسئولان مسیر رونق و پیشرفت را هموار و برای رسیدن به تعالی و پیشرفت اقتصاد جامعه بسیار حائز اهمیت است.

حتی در دورافتاده‌ترین روستای کشور نیز امید به اشتغال و کارآفرینی هنوز هم جوانه می‌زند تا مرز مشکلات و موانع شکسته و راه رسیدن به توسعه و پیشرفت هموار شود.

در این بین مخترع خلخالی توانسته با طراحی و ساخت توربین بادی چند منظوره در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مدال‌های رنگارنگ در مسابقات جهانی کسب کند، این جوان از دیار روستای خلخال در شهرستان خلخال کار خود را از یک کارگاه کوچک با سرمایه اندک آغاز و امید به اشتغال افراد را با خلاقیت جوانان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت استان مهم‌تر از هر مسئله دیگری دانسته است.

حسن عابدی رحمانلو، مخترع توربین چندمنظوره بادی با برند توربینو، در این باره در اردبیل، اظهار کرد: مطالعات اولیه توربین چند منظوره با اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اولیه در این زمینه انجام یافت.

وی افزود: هیچ کدام از قطعات این دستگاه خارجی نیست و بلکه دست‌ساز هستند و این توربین چند منظوره علاوه بر تولید انرژی و نسبت به استخراج دی‌اکسید کربن و باران مصنوعی نیز می‌تواند اقدام کند.

مخترع توربین چندمنظوره بادی ادامه داد: اصلی‌ترین ویژگی این توربین سازگاری با طبیعت بر خلاف توربین‌های امروزی که محلی برای کشتارگاه پرندگان تبدیل شده است، در حالی که این توربین هیچ صدمه‌ای به پرندگان نمی‌زند.

عابدی‌رحمانلو تصریح کرد: اولین مسابقات پذیرش شده در آفریقای جنوبی با مدال طلایی آن کشور همراه شد و در دومین مسابقه در تورنمتت کانادا نیز مدال طلا را کسب کرده و چندین روز پیش در ژنو سوئیس مدال نقره را توانستم کسب کنم.

وی در خصوص تولید انبوه این توربین بادی نیز گفت: با این اقدام به اجنبی‌ها ثابت کردیم که چشم به خارجی‌ها نداریم و با حمایت مسئولان می‌توانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

اگر چه تفکر و ایده یک جوان تا این اندازه توانسته موفق عمل کند اما نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولین برای رشد و تعالی هستیم، چرا که آن طور که باید مسئولان حمایت همه‌جانبه از خلاقان و مخترعان جامعه ندارند.

انتهای پیام
captcha