ظرفیت مطلوب جهاددانشگاهی در عرصه اقتصاد و فرهنگ
کد خبر: 3987411
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد:

ظرفیت مطلوب جهاددانشگاهی در عرصه اقتصاد و فرهنگ

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی شلمزاری با بیان اینکه اولویت‌های کشور در اقتصاد و فرهنگ خلاصه شده است، اظهار کرد: این دو اولویت در مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند به خوبی اثرگذار باشد، رشد اقتصادی و جهش تولید نیازمند نگاه علمی و جهادی بوده که ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در این عرصه بسیار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی شلمزاری، رئیس دفتر استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و...، اظهار کرد: همان‌طور که از نام جهاددانشگاهی مشخص است، باید اقدامات این نهاد برآمده از بطن دانشگاه و به‌صورت کاملاً جهادی باشد، خوشبختانه جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های ذکر شده تاکنون عملکرد مؤثری داشته است.

صفی با بیان اینکه نیروهای جهاددانشگاهی استان جوانانی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و... هستند، افزود: این نیروها باید از لحاظ علمی و مهارتی تقویت شوند، همچنین آن‌ها باید دوره‌های تخصصی را بگذرانند تا هدایت صحیح فکری و عملی برای آنان صورت بگیرد و نیروهایی متخصص و متعهد برای آینده تربیت شوند.

وی در خصوص ارتباط جهاددانشگاهی و دانشگاه، تصریح کرد: نیروهای جهاددانشگاهی از طریق ارتباط ‌گیری با رؤسا، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مشکلات را بررسی کرده و برای حل آنان، چاره‌اندیشی کنند.

صفی یادآور شد: البته انجام کار، به‌ویژه اگر در راستای اهداف پروردگار باشد، مانع دارد، این موانع با تدبیر، صبر و حوصله حل می‌شوند، باید به مسئله اشراف پیدا کرد، از متخصصان مشورت گرفت و از موانع عبور کرد.

رئیس دفتر استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه اولویت‌های کشور در اقتصاد و فرهنگ خلاصه شده است، اظهار کرد: این دو اولویت در مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند به خوبی اثرگذار باشد، رشد اقتصادی و جهش تولید نیازمند نگاه علمی و جهادی بوده که ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در این عرصه بسیار است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در تعیین سرنوشت کلی نظام مؤثر است، افزود: جهاد در حوزه جذب مشارکت‎های دانشجویی در جامعه به موفقیت‎های فراوانی دست یافته است.

صفی در پایان و در توصیف عملکرد جهاددانشگاهی بیان کرد: دانشجویانی که با علاقه‌مندی و استعدادهای اندک وارد پایگاه‎های جهاددانشگاهی می‎شوند، به‌عنوان متخصصان آینده کشور تربیت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha