مطالبه‌گری به‌عنوان فرهنگ اجتماعی در جامعه نهادینه‌سازی می‌شود
کد خبر: 3986919
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

مطالبه‌گری به‌عنوان فرهنگ اجتماعی در جامعه نهادینه‌سازی می‌شود

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، گفت: ضرورت دارد حس مسئولیت‌پذیری بخش‌های دولتی تقویت شده و مطالبه‌گری به مثابه حقوق عامه مردم به‌عنوان فرهنگ اجتماعی در سطح جامعه مطرح شود.

رضازاده// مطالبه‌گری به عنوان فرهنگ اجتماعی در جامعه نهادینه‌سازی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، ششم مردادماه، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل، اظهار کرد: این شورا اقدامات مؤثری در سطح استان انجام داده که به همین منظور از تمامی ظرفیت‌های قانونی و مدنی در راستای تحقق اهداف شورای امر به معروف و نهی از منکر بهره خواهیم برد.

وی بیان کرد: باور داریم در این راستا بایستی حس مسئولیت‌پذیری بخش‌های دولتی تقویت شده و مطالبه‌گری به مثابه حقوق عامه مردم به عنوان فرهنگ اجتماعی در سطح جامعه مطرح شود.

میرعباس‌زاده، در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است که در دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان نهادینه‌سازی شده است، ادامه داد: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در محیط کاری وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل‌تر این فریضه دینی سهیم باشیم.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، تصریح کرد: برای ارتقای هرچه بیشتر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل بایستی برنامه‌ریزی جدی وجود داشته باشد.

در پایان این جلسه احکام صادره از طرف شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل قرائت و به اعضای این شورا تقدیم شد.

خبرنگار: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha