همایش ملّی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم» برگزار می‌شود
کد خبر: 3983155
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

همایش ملّی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم» برگزار می‌شود

همایش ملّی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: «انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی» و «معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی» با همکاری انجمن اعجاز قرآن، دانشگاه کاشان، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه قم، دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا عهده‌دار برپایی همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» هستند.

محورهای فراخوان مقالات در این همایش عبارت‌اند از: مفهوم‌شناسی تدبر، سیر تطور دیدگاه‌ها در مفهوم تدبر، تدبر در سنت تفسیری، تدبر و مسئله فهم قرآن کریم، روش‌شناسی جریان‌های تدبری، آسیب‌شناسی جریان‌های تدبری، رویکردهای تدبری و چالش‌های علوم قرآنی، تدبر و ظرفیت‌های ترویجی قرآن کریم، تدبر و فضای مجازی، تدبر و حوزه زنان و خانواده، ابعاد جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، جریان‌های تدبری، تدبر و آموزش و پرورش و ظرفیت‌ها و کارکردهای اجتماعی تدبر در توسعه فرهنگ قرآنی در ایران معاصر.

دکتر محسن قاسم‌پور، استاد دانشگاه کاشان و دکتر قاسم درزی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی، به ترتیب دبیری علمی و اجرایی این همایش را برعهده دارند.

آیین پایانی این مراسم روز چهارشنبه 23 تیرماه 1400 به شکل مجازی برگزار می‌شود و مقالات مورد تأیید کمیته علمی، در مجموعه چکیده مقالات همایش منتشر خواهند شد.

مقالات برگزیده در مجلات علمی «مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی»، «حدیث پژوهی» و «مطالعات تفسیری» منتشر خواهند شد و باقی مقالات در مجموعه مقالات همایش به صورت الکترونیکی نشر خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha