پویایی کشت و صنعت مغان با کوله‌باری از تجربه
کد خبر: 3981579
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

پویایی کشت و صنعت مغان با کوله‌باری از تجربه

مجموعه عظیم کشت و صنعت مغان پس از فراز و فرودهای بسیاری دوباره در آغوش مردم آرام گرفت و با استقرار تیم مدیریتی آشنا به منطقه نشانه‌های خوبی از پویایی شرکت با کوله‌باری از تجربه به چشم می‌خورد.

رضازاده// پویایی کشت و صنعت مغان با کوله‌باری از تجربهبه گزارش ایکنا از اردبیل، مجموعه عظیم کشت و صنعت مغان پس از فراز و فرودهای بسیاری دوباره در آغوش مردم آرام گرفت و با استقرار تیم مدیریتی آشنا به منطقه نشانه‌های خوبی از پویایی شرکت به چشم خورد، مدیران جدیدی که از بدنه وزارت جهاد کشاورزی با کوله‌باری از تجربه برای به سامان رساندن شرکت بحران زده عزم جهاد نمودند.

اما افکار عمومی به فرزندان خود در شرکت ایمان داشت و می‌دانست که می‌توان با تعهد کاری با کمترین هزینه بیشترین درآمد را کسب کرد و از همان روزهای آغازین تیم مدیریتی جدید با بازدیدهای میدانی و برنامه‌ریزی‌های اصولی افزایش تولید و بهبود معیشت کارکنان و کارگران را در دستور کار قرار داد.

با تأمین به موقع سموم و نهاده‌های کشاورزی و  تغذیه مناسب و نگهداری اصولی مزارع حال و هوای مزارع دگرگون شد، جلسات فنی و تخصصی با عوامل زراعت و تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی و تحقیقاتی و انگیزش پرسنل باعث #رشد۳۰درصدی عملکرد زراعت نسبت به سال گذشته شد.

توسعه شرکت در همه بخش‌های آن مورد تاکید جدی مدیر عامل و هیئت مدیره جدید بود و در این راستا رکورد تولید شیر به ازای میانگین هر واحد دوشا شکسته شد و برای اولین بار در تاریخ شرکت کارخانه لبنیات فراتر از ظرفیت اسمی خود به تولید مشغول شد و باغات شرکت برای اصلاح و نوسازی مورد توجه قرار گرفت.

مدیریت شرکت با درک صحیح از اهمیت نیروی انسانی در کنار حجم عظیم از فعالیت‌ها از معیشت پرسنل غافل نمانده و در مناسبت‌های مختلف با پرداخت هدایای نقدی و دو مرحله بسته کمک معیشتی سعی در افزایش انگیزه کاری پرسنل نمود.

مدیریت توانمند و برنامه‌ریزی دقیق هیئت‌ مدیره و کار جهادی پرسنل و همراهی آنان در جهت رونق و شکوفایی این بنگاه عظیم اقتصادی باعث ثبات این شرکت شده است و اکنون شرکت از مرحله تثبیت به سمت هدف گذاری برای توسعه و سرمایه‌گذاری در حال گذر است و با برنامه ریزی دقیق در حال بالابردن توان تولیدی خود می‌باشد.

در این باره، اسدالله محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، 12 تیرماه، در بازدید از آغاز عملیات برداشت چغندر قند پاییزه در پارس‌آباد مغان، اظهار کرد: امسال در یک هزار و 51 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان کشت چغندرقند پاییزه محقق شده و به همین منظور در راستای اصلاح الگوی کشت برای خودکفایی در تولید و تأمین نیازهای کشور تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به این که اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کشاورزی سازگار با آب و هوا و شرایط جغرافیایی منطقه شرایط مساعدی را برای کشت متنوع محصولات کشاورزی فراهم کرده است، گفت:خوشبختانه در دو سال اخیر کشت محصول چغندر قند به صورت پاییزه در برنامه های امور زراعت شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان، بیان کرد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها و نیز به دست آوردن عملکرد مناسب از لحاظ راندمان ریشه در هکتار و عیار قند این محصول در اراضی منطقه اولویت اساسی قرار گرفته است.

محسن‌زاده اظهار کرد: یکی از مزایای مهم کشت چغندرقند به خصوص در اراضی کشت و صنعت مغان نیاز به آب کم است که با توجه به وضعیت خشکسالی در منطقه به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به توسعه کاشت چغندرقند پاییزه اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشت چغندرقند همچنین مزایای دیگری همچون کاهش مصرف سموم شیمیایی، اصلاح الگوی تناوب و افزایش طول دوره بهره‌برداری کارخانه قند مغان را نیز به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha