رئیس‌جمهور منتخب با عملکرد خود اعتماد مردم را پاسخ بدهد
کد خبر: 3981475
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

رئیس‌جمهور منتخب با عملکرد خود اعتماد مردم را پاسخ بدهد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده اعتماد مجدد مردم به نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین رئیس جمهور منتخب باید با عملکرد خود پاسخ این اعتماد را بدهد و موجب امیدآفرینی در جامعه شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد ۱۱ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه خشم و غضب می‌تواند تبعات ناگواری برای انسان داشته باشد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) در روایات مختلف مؤمنان را به فرو خوردن خشم در محیط خانه، محل کار و ... دعوت می‌کنند.

وی افزود: در ابتدا کنترل خشم شاید کار دشواری باشد، اما اگر با تمرین و ممارست بتوانیم در موقعیت‌های مختلف جلوی خشم خود را بگیریم، نتایج مثبت آن را در زندگی مشاهده خواهیم کرد.

فاطمی تأکید کرد: گاهی عصبانیت و خشم بر سر موضوعات بی‌اهمیت منجر به قتل و آسیب به افراد شده است، قتل یک فرد تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان گفت پشیمانی سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کنترل خشم از وقوع جنایات جلوگیری می‌کند، یادآور شد: دین مبین اسلام بر فرو خوردن خشم تأکید ویژه‌ای دارد، افراد در موقع خشمگین شدن می‌توانند محل را ترک و یا با ذکر صلوات به آرامش دست پیدا کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه نصحیت‌پذیری از دیگر شاخصه‌های مؤمنان است، توضیح داد: مؤمنان نباید بر روی عمل و حرف نادرست خود پافشاری کنند، استبداد موجب هلاکت افراد خواهد شد، مومن باید در انجام امور با افراد آگاه و مطلع مشورت کند و به حرف ناصحان گوش فرا دهد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، خاطرنشان کرد: در این انتخابات حماسه‌ای دیگر رخ داد، مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده اعتماد مجدد مردم به نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین رئیس جمهور منتخب باید با عملکرد خود پاسخ این اعتماد را بدهد و موجب امیدآفرینی در جامعه شود.

فاطمی افزود: مردم نسبت به آینده کشور نگران هستند، وظیفه منتخب مردم و دولت جدید و مسئولانی که قرار است رئیس‌جمهور منتخب را برای پیشبرد اهداف همراهی کنند، این است که با عملکردشان مردم را نسبت به ادامه راه انقلاب اسلامی امیدوار کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد در خصوص انتصاب محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس جدید قوه‌قضاییه، گفت: آیت‌الله رئیسی در طول دوره خدمت در قوه قضائیه نشان داد که می‌شود برای حل مشکلات مردم راهکار داشت، امروز بحث شوراهای حل اختلاف در قوه‌قضاییه مطرح است که این موضوع می‌تواند یک ظرفیت بزرگ برای کاهش مراجعات به دادگستری باشد.

وی اضافه کرد: بحث صلح و سازش در اختلافات بین افراد و زوجین توسط معتمدین و ریش‌سفیدان همواره مورد تأکید بوده است، بنابراین باید این مسئله برای سایر موضوعات مورد اختلاف مانند مانند آب زاینده‌رود که محل اختلاف مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان است نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

فاطمی گفت: بحث حق‌آبه زاینده‌رود همواره محل اختلاف مردم چهارمحال و بختیاری و مردم اصفهان بوده، این اختلافات با کاهش بارش و خشکسالی تشدید شده است، به‌نظر می‌رسد برای حل این اختلافات باید از ظرفیت معتمدان و بزرگان دو استان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha