ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود
کد خبر: 3979955
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد، گفت: اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود.

ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، چهارم تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه انتخابات تمام‌ شده است و باید فضای رقابتی به رفاقت تبدیل شود، اظهار کرد: از تمامی کسانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر شرکت کرده بودند می‌خواهم به افرادی که پیروز انتخابات شده‌اند تبریک گفته و به آن‌ها کمک کنند تا تقوای انتخاباتی در کشور ما حاکم شود.

وی ادامه داد: همه ما باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که در این وضعیت معیشتی، فشار اقتصادی و در میان انبوه تبلیغات رسانه‌های بیگانه برای عدم حضور در انتخابات، مردم بازهم با مشارکت خود انتخاباتی حماسی آفریدند و به همه نمازگزاران عزیز توصیه می‌کنم که امشب در مساجد محلات خود در بین نمازهای مغرب و عشا دو رکعت نماز شکر به‌جا آورند.

آل‌هاشم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات امسال، اظهار کرد: ایشان در پیام خود از مردم تشکر کردند و ملت ایران را ملتی سربلند، وفادار، قد برافراشته در برابر تبلیغات مزدورانه دشمن و وسوسه‌ بدخواه، دارای عزمی راسخ، برخوردار از دل امیدوار و بهره‌مند از دیده‌ بیدار عنوان کردند.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از پیام خود افرادی را که در انتخابات پیروز شده بودند، به قدردانی از فرصتی که خداوند برای آن‌ها قرارداده تا به مردم خود مردم کشور خود خدمت کنند، دعوت و سفارش کردند که تمامی کارها و خدمت‌ها باید دارای انگیزه‌های الهی باشد نه انگیزه حزبی، جناحی و انتخاباتی.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از اقدامات دشمنان مانع حضور مردم در انتخابات نشد، افزود: مردم علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، دشواری‌ها و گلایه‌هایی که داشتند، نشان دادند باز هم علاقه‌مند به نظام بوده و پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و حتی بیماری کرونا و اختلالات جریان رأی‌گیری نیز نتوانست مردم را به عقب برگردانده و از پای صندوق‌های رأی دور کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، گفت: از مسئولان محترم دادگستری استان تشکر می‌کنم که امروز در کنار مردم حاضر شده و با صداقت تمام مشکلات آن‌ها را بررسی کردند.

امام‌جمعه تبریز ادامه داد: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد، به‌طوری‌ که معیار عدالت، عمل به قانون، نهادینه شدن تقوا و بی‌طرفی در قضاوت است و اقتدار در عملکرد قوه قضائیه رکن رکین برقراری امنیت در جامعه است و تقنین قوانین عادلانه مهم‌ترین اقدام که برای تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید ساختارهای منافی عدالت اصلاح شود، تأکید کرد: ما برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و باتقوا هستیم و خوشبختانه یکی از اقدامات خوب چند سال گذشته در قوه قضائیه مبارزه جدی با مفسدین و اخلال‌گران اقتصادی است و نقش برجسته آقای رئیسی، رییس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری در این‌ بین کاملاً مشهود است.

آل‌هاشم متذکر شد: بعد از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه امید در دل‌های مردم ایجاد شد البته ما همچنان امیدواریم که بعد از حضور ایشان در سمت ریاست‌جمهوری این‌بار شاهد مبارزه با مفسدین در قوه‌ مجریه باشیم، چراکه قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است، اما قوه مجریه خط مقدم مبارزه با مفسدین است و اگر در مدیریت اداری، تصمیمات و سایر نهادهای اجرایی شفافیت بوده و با فساد مبارزه شود، نوبت به قوه قضائیه نخواهد رسید.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از تدوین سند تحول قضایی در دی‌ماه سال ۹۹ قوه قضائیه راهش را ادامه داده و هر شخص دیگری هم ریاست قوه قضائیه را برعهده بگیرد این سند ادامه خواهد داشت و امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه همان مسیر حجت‌الاسلام رئیسی را ادامه دهد.

وی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب به‌خاطر پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: من لازم می‌دانم از طرف مردم آذربایجان انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و همچنین پیروزی اعضای شورای شهر را که اکثراً جزو نیروهای انقلاب و پرتلاش شهرمان هستند، تبریک بگویم و امیدوارم بعد از تأیید انتخابات از طرف شورای نگهبان و اتمام مقدمات حضور آن‌ها تا زمان استقرار رسمی بتوانند در شورای شهر اثرگذار بوده و با همکاری شهرداری برای عمران و آبادی شهر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم تیرماه سال ۶۰ و سالروز سوءقصد منافقین به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، گفت: دشمنان می‌خواستند یک روز قبل‌ از شهادت آیت‌الله بهشتی، آیت‎الله خامنه‌ای را نیز به شهادت برسانند اما کار خداوند بود که ایشان زنده مانده و انقلاب اسلامی را بعد از امام‌ خمینی(ره) هدایت کنند و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی با همان شجاعت، مدیریت و صلابت امام‌ خمینی(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اداره و مسلمانان دنیا هدایت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha