طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی با پیوست قرآنی همراه باشد
کد خبر: 3979883
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی با پیوست قرآنی همراه باشد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین برنامه‌ریزی شده است و لازم است در کنار هر طرح پیوست فرهنگی و قرآنی آن نیز مدنظر باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، سوم تیرماه در نشست با مجمع نمایندگان استان که در دفتر فرماندهی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مردم استان در انتخابات 28 خرداد، اظهار کرد: حماسه‌سازی مردم در این انتخابات فتنه دشمنان را خنثی و توطئه شوم آنان را ناکام گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات اعتماد مردم به نظام و امیدآفرینی را احیا و تقویت کرد، بیان کرد: فرافکنی و تشویش اذهان هدف دشمن است و کاری جز این برنامه ندارد، سال‌هاست که برای نظام نقشه می‌کشند و هربار با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و مردم همیشه در صحنه نقش برآب می‌شود.

کریمی تصریح کرد: ملت ایران با تأسی از مکتب سیدالشهدا(ع) و به برکت تفکر بسیج و داشتن روحیه جهادی توانسته است در طول این سال‌ها به دستاوردهای خوبی نائل آید. باید قبول کرد تفکر ناب بسیجی، نسخه شفابخش مقابله با مشکلات و راهگشا در حل بسیاری از امور است. ایران با همین تفکر توانست هشت سال در برابر دشمنان ایستاده و اجازه تعرض را بگیرد.

این مقام مسئول داشتن اعتماد به خداوند متعال، باور به ظرفیت‌های داخلی و نیروی مردمی را از مهم‌ترین رویکردهای بسیج بیان و ادامه داد: بسیج در سال‌های اخیر توانست با این دو شاخصه نه تنها اهداف تعریف شده را عملیاتی کند، بلکه برنامه‌های خود را با سیر شتاب‌دهنده‌ای پیش برد.

کریمی اظهار کرد: مدیریت جهادی و انقلابی در بسیج سازندگی موج می‌زند و تمام گروه‌های جهادی در این سازمان خوش درخشیدند. بسیج سازندگی یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های وابسته به بدنه سپاه است که دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و اشتغالزایی داشته است. آنان توانسته‌اند در سال‌های تحریم فشارها را به فرصت تبدیل کنند.

فعالیت 1200 گروه جهادی در استان مرکزی

وی از فعالیت هزار و 200 گروه جهادی متشکل از 22 قشر مهم و تخصصی در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: قله نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در سال 99، محرومیت‌زدایی و مبارزه با بیماری کرونا و مهار این بیماری است؛ خوشبختانه در راستای اجرای طرح مبارزه با کرونا بسیاری از اقشار همچون روحانیون و طلاب، پزشکان و... با ما همراه بودند.

کریمی پرداختن به مبانی اقتصاد مقاومتی را از مؤلفه‌های فعالیتی بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد: این سازمان در راستای تحقق اقتصادی مردمی و درون‌گرا با تکیه بر نیروی انسانی متخصص داخل اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. با تدوین و تنظیم طرح‌هایی همچون صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی نهضت آموزش، توانمندسازی، مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات اهداف خود را پیگیری می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت بیش از 670 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور در استان، تصریح کرد: استان مرکزی با ایجاد بیش از 80 درصد اشتغال پایدار در حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است. همچنین بیش از شش هزار واحد اقتصاد مقاومتی خُرد با حمایت‌های بسیج سازندگی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی ضرورت تشکیل محلات اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تشکیل این محلات از رویکردهای سپاه است. راه‌اندازی قرارگاه محله اسلامی در 60 منطقه اراک در دستور کار قرار دارد. به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه‌ریزی شده است و لازم است در کنار هر طرح پیوست فرهنگی و قرآنی آن نیز مدنظر باشد.

ساخت 200 واحد مسکونی محرومان از سوی بسیج سازندگی

کریمی محرومیت‌زدایی در دو حوزه عمرانی و غیرعمرانی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی برشمرد و با بیان اینکه در بخش عمرانی طی پنج سال گذشته بیش از هزار و ۶۲۰ پروژه عمرانی اجرا شده و در سال گذشته ۱۹۰ واحد مسکونی احداث، ۱۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۴۰ پروژه در بخش کشاورزی اجرا شده است، افزود: همچنین احداث 200 واحد مسکونی ویژه محرومان در دستور کار این نهاد قرار دارد.

به‌گفته وی سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول‌گذاری، مرمت و لایه‌روبی قنوات و در مجموع احداث ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده و اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کرده است.

کریمی با بیان اینکه نقش بسیج و سپاه افزایش امیدآفرینی و نشاط است، اضافه کرد: اهدای هزار و 400 سری جهیزیه، 23 هزار بسته لوازم‌التحریر، 310 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 450 هزار تومان از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در بخش غیرعمرانی است.

این مقام مسئول حاشیه‌نشینی را یکی از مشکلات استان دانست و اضافه کرد: شرایط سخت اقتصادی حاشیه‌نشینی را افزایش داده و همین امر باعث شده تا شاهد آسیب‌های بسیار در این مناطق باشیم. سپاه برای رفع این آسیب برنامه‌ریزی جدی دارد و نیازست همه دستگاه‌ها ظرفیت و امکانات خود را به کار گیرند.

انتهای پیام
captcha