سخنرانی 12 نفر از شخصیت‌های شیعه و سنی در وبینار شمیم ولایت و عصمت
کد خبر: 3978866
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

سخنرانی 12 نفر از شخصیت‌های شیعه و سنی در وبینار شمیم ولایت و عصمت

معاون امور ایران، فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: پاسداشت مقام علمی و مرجعیت فکری و عملی اهل بیت(ع) در بین جامعه اسلامی ما را به وحدت عملی و فکری خواهند رساند.

به گزارش ایکنا، محسن مسچی، معاون امور ایران، فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، پیرامون وبینار شمیم ولایت و عصمت که قرار است عصر دوشنبه و به همت معاونت ایران- امور بانوان مجمع تقریب برگزار شود، گفت: مسیر تقریب و وحدت از مسیر قرآن و اهل بیت(ع) می گذرد؛ همانگونه که رسول گرامی اکرم(ص) این دو ودیعه گرانقدر را برای ما به یادگار گذاشتند طبیعتا مسیر خدمت، وحدت وتقریب همین دو مسیر قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: ما در مجمع تقریب، در تمسک به قرآن و اهل بیت گرامی پیامر اسلام (ص) گامها و برنامه های بسیار خوبی را در زمینه آموزش قرآن و مسابقات قرآنی و ...داشته ایم؛ همینطور در مورد اهل بیت (ع) بهترین مسیر، مسیر توجه به فرامین و خواسته های این بزرگوران است که نزدیکترین اشخاص به شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند؛ آنچه بین ما و اهل سنت در ایران و جهان مشترک است، تمسک به قرآن و حب اهل بیت(ع) به عنوان یک واجب الهی و توصیه شده از طرف پیامبر اسلام (ص) است.

مسچی تصریح کرد: سعی ما بر این بوده است تا در مسیر وحدت و تقریب از عزیزان اهل سنت به خوبی استفاده کنیم؛ جامعه اهل سنت کشور ما هم حنفی مذهب و هم  شافعی مذهب هستند و خوشبختانه همه مذاهب اسلامی خصوصا این دو مذهبی که در مذهب کشور ما حضور و فعالیت دارند، نسبت به محبت به اهل بیت (ع) به عنوان یک واجب الهی و توصیه شده پیامبر اکرم(ص) توجه ویژه ای دارند.

وی اظهار داشت: دهه کرامت که آغاز آن با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و انتهای آن میلاد حضرت رضا(ع) است، بسیار فرصت خوبی برای اظهار علاقه و محبت همه اقشار جامعه اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت به خاندان پاک و گرامی پیامبر اسلام(ص) است؛ ما هم در این رابطه فرصت را غنیمت شمردیم و وبیناری را در امور بانوان معاونت ایران امور ایران تحت عنوان «شمیم ولایت و عصمت» برای دهه کرامت تدارک دیدیم. 

وی ادامه داد: در این وبینار 12 نفر از شخصیتهای شیعه و اهل سنت سخنرانی خواهند کرد؛ شش نفر از شیعیان و شش نفر از اهل سنت که از هر مذهب نیز سه نفر از برادران و سه نفر آنها از خواهران فرهیخته و اهل علم هستند که اسامی آنها در ادامه می آید:

خواهران شیعه:نزهت السادات شیرازی استاد حوزه و دانشگاه؛معصومه گلگیری مدرس مجتهده و استاد حوزه علمیه قم و  بتول محمدی استاد حوزه خواهران امام خامنه ای کرمانشاه.

برادران شیعه:حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری خطیب و کارشناس مذهبی صدا و سیما، سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه و محمدرضا جباری استاد حوزه و دانشگاه.

برادران و خواهران اهل سنت حنفی مذهب:آخوند عبد الجبار میرابی امام جمعه محترم اهل سنت قره تپه، مریم نوتی زهی مدیر و مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت زاهدان، آسیه حاج میرزا علی  مدیر حوزه علمیه خواهران آق قلا.

برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب: شیخ خلیل افرا امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان بوشهر،مولوی محمد صدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس و خانم طوبی فرداد مدیر حوزه علمیه خواهرن اهل سنت امام شافعی سقز. 

معاون امور ایران مجمع تقریب اظهار کرد: در مورد سخنرانان دقیقا رعایت توازن شده و موضوع سخنرانی ها نیز دقیقا به همین صورت تقسیم بندی شده است، شش نفر از خواهران و برادران در مورد شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و در عظمت و پاسداشت مقام ایشان به عنوان خواهر تنی حضرت رضا (ع) سخنرانی می کنند و سخنرانی شش نفر از عزیزان راجع به شخصیت حضرت رضا(ع) است که ما امروز مفتخریم در کشور جمهوری اسلامی،  تحت قبه نورانی آن امام عزیز زندگی می کنیم و این کشور متبرک به قدوم مبارک و مزار مبارک ایشان است و ما همه وامدار شخصیت آن امام عزیز هستیم.

وی افزود: وبینار مذکور عصر روز دوشنبه یعنی قبل از شب میلاد از ساعت چهار تا شش و نیم عصر برگزار می شود؛ با تلاش و کوششی که همه عزیزان در مجموعه معاونت ایران انجام دادند، سعی ما بر این بوده است تا محبت به خاندان پیامبر اسلام (ص) را به عنوان اصلی ترین حبل الله و ریسمان وحدت برای عزیزان شیعه و اهل سنت مطرح کنیم که تا الان، هم بسیار موفق بوده ایم، کارهایی که مجموعه ما انجام داده است، در برگزاری اجلاس سادات اهل سنت و شیعه که یکی از محورهای وحدت بوده است؛ همینطور سمینارها و گفتمانها و وبینارهایی که به صورت مشترک در تجلیل و پاسداشت مقام اهل بیت(ع)و عزیزان وابسته به خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) داریم، از مواردی است که خوشبختانه تا الان در نزدیکی فکری و اجتماعی دو جامعه شیعه و اهل سنت در کشور ما و در جهان اسلام بسیار تأثیرگذار بوده و نسبت به مرجعیت علمی اهل بیت(ع) روز به روز شکوفاتر شده است.

مسچی اضافه کرد: با تحقیقاتی که عزیزان ما از اهل سنت راجع به این موضوع انجام دادند گرایش، اعتقاد و محبتشان به اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر می شود، کما اینکه قبلا هم این محبتها وجود داشته است و این گونه وبینارها باعث شناخت بیشتر جامعه از برکات خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) شده است.

وی در پایان تأکید کرد: بهترین مسیر تقریب مذاهب اسلامی، توجه به قرآن و اهل بیت(ع) است و پاسداشت مقام علمی و مرجعیت فکری و عملی اهل بیت(ع) در بین جامعه اسلامی ما را به وحدت عملی و فکری خواهند رساند.

انتهای پیام
captcha