مصوبات هم‌اندیشی مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها اعلام شد
کد خبر: 3978773
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

مصوبات هم‌اندیشی مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها اعلام شد

مصوبات نهمین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها اعلام شد.

به گزارش ایکنا، نهمین نشست هم‌اندیشی مدیرعاملان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها به صورت وبینار برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

ارسال گزارش اقدامات اتحادیه‌ها درباره تفاهم‌نامه چهار موضوع واگذارشده به اتحادیه کشوری تا چهارم تیرماه، اقدام اتحادیه کشوری برای واریز قسط دوم تفاهم‌نامه اسناد سه‌گانه راهبردی شورای توسعه بلافاصله پس از دریافت گزارش کامل عملکرد و تأیید ناظر، تذکر مدیران اتحادیه‌ها به مؤسساتی که در حوزه غیرقرآنی فعالیت‌ می‌کنند و پیگیری اتحادیه کشوری درباره بیمه معلمان قرآنی و مالیات(که مشکل اساسی استان‌هاست) از جمله مصوبات بوده است.

همچنین مقرر شد استان‌هایی که حساب بانک رسالت افتتاح نکرده‌اند تا 10 روز آینده یعنی هفتم تیرماه به افتتاح حساب اقدام کنند، در غیر این‌صورت اعتبار وام آن‌ها در اختیار اتحادیه کشوری قرار خواهد گرفت و اتحادیه کشوری به تخصیص وام به مؤسسات اقدام خواهد کرد و به موازات پیگیری اتحادیه کشوری، استان‌هایی که حساب بانک رسالت را افتتاح کرده‌اند پیگیر دریافت وام باشند.

چهار استان اصفهان، فارس، کردستان و لرستان اطلاعات خواسته شده درباره اساتید و متربیان طرح ملی حفظ را به اتحادیه کشوری ارسال کرده‌اند و سایر استان‌ها موظف شدند که این اطلاعات را حداکثر تا اول تیرماه در اختیار ستاد اتحادیه کشوری قرار دهند. اتحادیه کشوری به استان‌هایی که اطلاعات خود را در موعد مقرر اعلام کنند (با اولویت 4 استان فوق‌الذکر) مراحل تفاهم‌نامه فی ما بین و واریز قسط اول را انجام خواهد داد.

علاوه بر این مقرر شد که استان‌ها بر اساس فرمت اعلامی اتحادیه کشوری، لیست مؤسسات منحل شده دو سال اخیر را تهیه کنند و در اختیار اتحادیه کشوری قرار دهند.

انجام اقدامات لازم از سوی اتحادیه کشوری از طریق مذاکره با هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی نسبت به ثبت اتحادیه‌های استانی پس از انتخابات مجامع استانی، اقدام اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها برای برگزاری انتخابات و مجامع عمومی و ارائه گزارش به اتحادیه کشوری و نیز ارسال آثار استان‌هایی که دارای آثار مکتوب نرم‌افزاری و محتواهای تولید شده‌ هستند به منظور برخورداری از حمایت اتحادیه کشوری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha