دارالقرآن‌های آموزش و پرورش؛ محل فعالیت‌های قرآنی محله‌ها
کد خبر: 3978743
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مسیب‌زاده بیان کرد:

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش؛ محل فعالیت‌های قرآنی محله‌ها

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح فعالیت‌های تابستانی این اداره‌کل گفت: مراکز دارالقرآن الکریم به عنوان محل و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها در طول سال و ایام تابستان است.

به گزارش ایکنا، به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با توجه به تداوم محدودیت‌های متأثر از شیوع ویروس کرونا گفت: همواره تاکید کرده‌ایم که تابستان مدارس تعطیل می‌شود، اما تربیت تعطیل نمی‌شود با توجه به این اصل مهم، آموزش و پرورش بر اساس وظایف ذاتی خود در طول سال تحصیلی که اتفاقاً تابستان را هم به عنوان سال تحصیلی در نظر می‌گیرد، فعالیت‌های جامعی را برای بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده است که در بستر مجازی انجام خواهد شد.

وی افزود: موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در وزارت آموزش و پرورش همه ساله با راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان دبیرخانه کشوری این فعالیت‌های ارزشمند و بزرگ با همت و همکاری اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی انجام می‌گیرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در پایگاه‌های 17گانه قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و همچنین به صورت ویژه مراکز دارالقرآن الکریم به عنوان محل و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها قرار داده‌ایم که امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده ادامه داد: ممکن است این سؤال پیش بیاید که انجام این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی نمی‌تواند ما را به اهداف تربیتی و حداکثری‌مان برساند که در جواب آنها باید گفت بارها این موضوع را تاکید کرده‌ایم که کرونا انتخاب ما نبوده است و اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم تا همه‌گیری این ویروس منحوس که تمام دنیا را فراگرفته است، تمام شود یا همه در مقابل آن واکسینه شوند، امری طبیعی و عقلانی نیست، بلکه عقلانی‌تر آن است که بتوانیم برنامه‌های تربیتی و دینی خودمان را با تغییر شیوه‌ها و روش‌ها در فضای جدید دنبال کنیم.

وی یادآور شد: به همین منظور پایگا‌ه‌های 17 گانه و به صورت ویژه مراکز دارالقرآن الکریم در سراسر کشور پذیرای تمام دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی خواهند بود و در کنار ظرفیت‌های دیگری که آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده است از جمله کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های ورزشی، اردوگاه‌ها، پژوهشسراهای دانش‌آموزی و ... همه این‌ها در خدمت فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان خواهند بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال احمر، فعالیت‌های رسمی خود در تابستان را با جدیت دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha