آموزش‌وپرورش از مربیان جامعةالقرآن‌ها استفاده کند
کد خبر: 3978729
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
انتظارات از رئیس‌جمهور جدید/ 1

آموزش‌وپرورش از مربیان جامعةالقرآن‌ها استفاده کند

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان به بیان مشکلات این مؤسسات پرداخت و گفت: امیدواریم در دولت جدید سازوکاری فراهم شود که از ظرفیت مربیان جامعةالقرآن‌ها در آموزش‌وپرورش استفاده شود.

آموزش‌وپرورش از مربیان جامعةالقرآن‌ها استفاده کندطاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که معلمان مدارس ما به قرآن و شیوه‌های آموزش نوین مسلط نیستند و همین امر موجب دل‌زدگی دانش‌آموزان از قرآن و فاصله افتادن میان قرآن و نسل خردسال می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در دولت جدید سازوکاری فراهم شود که حافظان و مربیان قرآن در جامعةالقرآن‌ها که به شیوه‌های جدید آموزش قرآن مسلط هستند بتوانند طی قراردادی با آموزش‌وپرورش وارد مدارس شوند.

روشنیان اضافه کرد: لازمه این پیشنهاد ارائه مصوباتی در مجلس و حمایت قوه مجریه و اجرای صحیح آن توسط دولت است.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان عدم بیمه مربیان قرآنی را از دیگر مشکلات این مؤسسات خواند و افزود: نیروهای قرآنی با 20 سال سابقه خدمت در جامعةالقرآن حضور دارند که متأسفانه هیچ بیمه و پشتوانه مالی ندارند، در حال حاضر بیمه فعالان قرآنی مؤسسات را به‌دلیل خصوصی بودن مؤسسات قطع کرده‌اند، امیدواریم این موضوع نیز در دولت جدید پیگیری و حل و فصل شود.

وی مشکل مکان برای مؤسسات قرآنی را از دیگر مشکلات فعلی خواند و گفت: متأسفانه ما مکان مناسبی برای مؤسسات قرآنی پیدا نمی‌کنیم، در حالی‌ که بسیاری از فرهنگ‌سراها و یا ادارات مکان‌های خالی و بلااستفاده دارند که بتوانند در اختیار ما بگذارند ولی این امر در همدان محقق نمی‌شود.

روشنیان تأکید کرد: متأسفانه دولت حمایتی از ما نمی‌کند و می‌گوید که شما بخش خصوصی هستید و از طرفی هم بسیاری از مردم عادی هم تصور می‌کنند که نباید برای قرآن و آموزش آن هزینه کنند.

وی اظهار کرد: با چنین وضعیتی متأسفانه می‌توان گفت سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما باید 10 میلیون حافظ تربیت کنیم، زمین مانده است و هیچ ارگانی برای گره‌گشایی از مشکلات قرآن‌آموزان ورود مناسبی نداشته است.

روشنیان در پایان گفت: امیدواریم در دولت جدید مسئولان حمایت‌های مالی خوبی از مؤسسات قرآنی داشته باشند و در جهت رفع مشکلات بیمه قرآن‌آموزان و همچنین مکان مناسب برای این مؤسسات گام بردارند.

انتهای پیام
captcha