برند مشهور لباس اظهارات ضدفلسطینی طراح خود را محکوم کرد
کد خبر: 3978636
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

برند مشهور لباس اظهارات ضدفلسطینی طراح خود را محکوم کرد

برند زارا (Zara) پس از جنجالی شدن اظهارات ضدفلسطینی طراح بخش زنان این شرکت، سخنان وی را محکوم و اعلام کرد که نفرت‌پراکنی و بی‌احترامی به ادیان و نژادها جایی در زارا ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ان بی سی، شرکت زارا که در زمینه مد و لباس فعال است، اظهارات ضد فلسطینی یکی از طراحان ارشد خود را محکوم کرد.

ونسا پریلمن، طراح بخش زنان زارا، در بحث آنلاین با قاهر حرحاش، مدل فلسطینی بر سر حمایت از مردم در غزه درگیر شد. 

پریلمن هفته گذشته در پاسخ به پیام حرحاش در اینستاگرام نوشت: شاید اگر مردم فلسطین تحصیل كرده بودند، بیمارستان‌ها و مدارسی را كه اسرائیل در غزه به آنها كمک می‌كرد، منفجر نمی‌كردند.

پریلمن همچنین نوشت: افراد شاغل در این صنعت، حقیقت را در مورد اسرائیل و فلسطین می‌دانند و من هرگز از دفاع از اسرائیل دست بر نخواهم داشت و افرادی مانند تو سرانجام خواهند رفت. اسرائیلی‌ها به فرزندان خود نفرت و سنگ زدن به سوی سربازان را یاد نمی‌دهند اما مردم شما چنین می‌کنند. 

حرحاش تصاویری از پیام‌های پریلمن را در استوری اینستاگرام خود ارسال کرد که پس از آن فراگیر شد. بعد از آن پست‌هایی حاوی درخواست اخراج پریلمن و درخواست تحریم زارا ده‌ها هزار بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

در نهایت زارا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت هیچ گونه بی‌احترامی به فرهنگ‌ها، ادیان، ​​کشورها، نژادها و عقاید را نمی‌پذیرد.

این شرکت ادامه داد: زارا یک شرکت دارای تنوع فکری و فرهنگی است و ما هرگز تبعیض از هر نوع را تحمل خواهیم کرد. ما این نظرات را که منعکس‌کننده ارزش های اصلی احترام به یکدیگر نیستند، محکوم می‌کنیم و از ناراحتی که ایجاد شده متأسف هستیم.

به نظر می‌رسد پریلمن پس از منتشر شدن نظرات اولیه خود، عقب‌نشینی كرده و به حرحاش نوشت كه متأسف است. وی در پیام‌هایی به حرحاش در اینستاگرام نوشت که این سخنان را از روی خشم گفته و متأسف است.

انتهای پیام
captcha