سریال شهید شهریاری قربانی پخش نامناسب شد
کد خبر: 3978589
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
یک منتقد سینما و تلویزیون:

سریال شهید شهریاری قربانی پخش نامناسب شد

«صبح آخرین روز»؛ سریال زندگی شهید شهریاری به دلیل زمان پخش نامناسب دیده نشد. این امر نیز نشان می‌دهد تولیدات اینچنینی عموماً قربانی پخش هستند.

حسین سلطان‌محمدی؛ منتقد و کارشناس سینما در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون الزام ساخت آثاری نظیر «صبح آخرین روز» اظهار کرد: مجموعه‌هایی اینچنینی یکی از باید‌های تولید است، چون به مردم کشورمان ظرفیت‌هایی را یادآور می‌شود که بسیاری از ما چشمان خود را روی آن بسته‌ایم، اما افسوس که این تولیدات در زمان پخش، قربانی بی‌توجهی می‌شوند. برای مثال زمان پخش نامساعد یکی از مسائلی است که باعث شده برخی آثار دیده نشوند.

وی افزود: «صبح آخرین روز» از جمله این کارهاست که در ایامی نامناسب روی آنتن رفت. هم‌زمانی این سریال با مسابقات والیبال یا فوتبال و همچنین برنامه‌های انتخابی یکی از مهمترین دلایلی بود که این سریال را به حاشیه راند. این امر نشان می‌دهد مدیران و مسئولان تلویزیون یا برای پخش مجموعه‌‌ها برنامه‌ریزی منسجمی ندارند یا اینکه دیده شدن چنین کارهایی چندان برایشان اهمیتی ندارد.  با این توضیح بهترین زمانی که این مجموعه می‌توانست روی آنتن رود، ماه مبارک بود.

این کارشناس رسانه تأکید کرد: موضوع دیگری که حتماً باید مدنظر قرار گیرد به قدرت تبلیغی تولیدات نمایشی برمی‌گردد. سریال‌هایی نظیر «زیر خاکی» یا «بوتیمار» به مدد استفاده از بازیگران  معروف همچنین تبلیغات رسانه‌ای توانسته‌اند بهتر و بیشتر دیده شوند، اما کاری چون «صبح آخرین روز» جدا از کم‌لطفی‌هایی که با آن شد خود نیز در تبلیغات نتوانست عملکرد خوبی در جذب مخاطب داشته باشد.  

این کارشناس در پاسخ به این سؤال که آیا بازپخش‌های این سریال از شبکه‌های دیگر نمی‌تواند به بیشتر دیده شدن این سریال کمک کند، چنین توضیح داد: درست که مجموعه‌های نمایشی سیما چندین بار از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود، اما همه می‌دانیم کارهایی که از شبکه‌های اصلی و برای اولین بار پخش می‌شوند، مخاطبشان بسیار بیشتر از آن چیزی است که در بازپخش‌ها شاهدش هستیم.

وی با بیان اینکه تصویرگری از شهدا باید شکلی واقعی داشته باشد، تأکید کرد: کارهایی که در آن قرار است زندگی مفاخر و شهدا مدنظر قرار گیرد باید با زندگی مردم همخوان و نزدیک باشد، چون تا زمانی‌که مخاطب احساس نکند قهرمان سریال واقعی است آن را نخواهد پذیرفت، ولیکن در برخی تولیدات تلویزیون چهره سازی فرازمینی را برای شهدا در آثار نمایشی شاهد هستیم.

سلطان محمدی در پایان تأکید کرد: جدا از کیفیت از سریال‌هایی نظیر «صبح آخرین روز» باید حمایت شود، چون اگر قرار باشد، فیلم‌هایی که در این رابطه تولید می‌شوند با بی‌مهری مواجه شوند، مطمئن باشید، فیلمسازان به سمت این تولیدات سوق پیدا نخواهند کرد، البته ممکن است کار سفارشی ساخته شود، اما آن تولیدات هیچگاه برای ما نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha