اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بوم‌گردی در اردبیل
کد خبر: 3971730
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بوم‌گردی در اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بوم‌گردی توسط جهاددانشگاهی اردبیل، افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رونق اقتصادی خانواده‌ها به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» کمک خواهد کرد و از شاخص‌های مهم در محرومیت زدایی روستایی است.

اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بوم گردی توسط جهاددانشگاهی اردبیل / طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از شاخص‌های مهم در محرومیت زدایی روستایی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی با سابقه برگزاری موفق دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران و شورا‌ها می‌تواند در توانمندسازی و مهارت‌افزایی این قشر از جامعه نقش ایفا کند.

وی با ارائه گزارشی از اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در اردبیل اضافه کرد: در این طرح بیش از ۳ هزار نفر از استان ثبت نام کرده بودند که بعد از انجام پایش، برنامهریزی برای توانمندسازی ۲ هزار نفر که سهمیه استان از این طرح است صورت گرفته و برگزاری دوره‌های آموزشی و اتصال آنان به پیشران‌ها در ۱۳ مزیت شغلی آغاز شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ایجاد اشتغال پایدار را از مزایای این طرح عنوان و تصریح کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با رونق اقتصادی خانواده‌ها به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» کمک خواهد کرد و از شاخص‌های مهم در محرومیت زدایی روستایی است.

اوچی اردبیلی از اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری استان توسط جهاددانشگاهی خبر داد و ادامه داد: بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی و طبیعی روستا‌های استان می‌تواند در رونق صنعت گردشگری تاثیر بسزایی داشته باشد.

در این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل بر بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این دفتر اشاره و تصریح کرد: با توجه به فعالیت دفتر در ارتباط با مسائل مربوط به روستاها، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از موضوعات و شاخص‌های مهم در توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی است.

یعقوب هاشمی، بر استفاده از روستا‌های استان در توسعه صنعت گرشگری، تاکید کرد: این صنعت به شکوفایی استعداد‌های روستا‌ها و ارتقای سطح اقتصادی و اشتغال آن‌ها می‌انجامد به همین خاطر باید در این زمینه برنامه‌های مناسبی اجرا شود.

وی از آمادگی این دفتر برای همکاری با جهاددانشگاهی در اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه دهیاران و شهرداری‌ها و روستائیان برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های روستایی خبر داد.

انتهای پیام
captcha