ضرورت توجه به ظرفیت‌های روحانیون در ترویج فرهنگ پرداخت زکات
کد خبر: 3970928
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

ضرورت توجه به ظرفیت‌های روحانیون در ترویج فرهنگ پرداخت زکات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های روحانیون، علما و طلاب برای ترویج و تبلیغ در فریضه مهم پرداخت زکات یک نیاز مبرم و اساسی است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید مورد توجه واقع شود.

ضرورت توجه به ظرفیت‌های روحانیون در ترویج فرهنگ پرداخت زکاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، در دیدار با مدیرکل کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: با توجه به فریضه مهم زکات و لزوم ترویج و نهادینه‌سازی آن در جامعه نیاز است تا همکاری و مشارکت‌های لازم در این زمینه به صورت همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به این که ظرفیت‌های روحانیون در ترویج فرهنگ زکات در اردبیل استفاده می‌شود، بیان کرد: اگر بتوانیم با هم‌افزایی و مشارکت در راستای گسترش این فرهنگ مهم گام برداریم باید در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای رسیدن به هدف مشترک اقدام شود که این موضوع با گسترش کمک‌های مردمی و ترویج فرهنگ زکات همراه خواهد بود که انتظار می‌رود مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و دینی در جامعه اسلامی یک اولویت اساسی است و به همین منظور باید با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود و نیز ظرفیت‌های دستگاه‌های مربوطه و نیز روحانیون، طلاب و علما برای تحقق این مهم باید مورد توجه واقع شود.

جعفرزاده تصریح کرد: ایجاد روحیات معنوی و فرهنگی و اسلامی در شرایط کنونی یک نیاز مبرم و ضروری است و با توجه به این که به خاطر کرونا شرایط خاصی در جامعه به وجود آمده باید روحانیون و علما قوت قلبی برای مردم و به خصوص برای بیماران باشند تا بتوانیم مشکلات موجود در این حیطه را به حدأقل برسانیم.

وی بیان کرد: ایجاد روحیه امیدآفرینی و صبر و آرامش در جامعه یکی از اهداف اساسی است که در این زمینه می‌توان با همکاری‌های انجام یافته شاهد نتایج ماندگار و مناسبی بود و مدیریت اجتماعی و فرهنگی مناسبی را بر جای گذاشت که تبلیغ و اطلاع‌رسانی در امر ترویج فرهنگ زکات از اهم آنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره محله همدل نیز گفت: در راستای تحقق تبلیغات دینی در جامعه برگزاری این جشنواره‌ها و مراسمات مبنای کار قرار گرفته که می‌تواند در ترویج فرهنگ خیرخواهی و کمک به همنوعان موفق عمل کند.

انتهای پیام
captcha