ثبت‌نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 3970779
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

ثبت‌نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در اردبیل آغاز شد

کارشناس امور قرآنی و مساجد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم از ۱۳ اردیبهشت به مدت یک ماه در شهرستان اردبیل آغاز شده است.

ثبت نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در اردبیل آغاز شدحجت‌الاسلام و المسلمین بهنام لطفی سعیدآباد، کارشناس امور قرآنی و مساجد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل، با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا شعبه استان اردبیل و در گفتگو با این رسانه اظهار کرد: اینجانب با داشتن ۲۴ سال سابقه اجرایی و ۳۵ سال فعالیت در زمینه مسائل دینی در منبر‌های مساجد و تحصیلات کارشناسی ارشد(سطح ۳ حوزه علمیه) و گذراندن درس خارج فقه در محضر حضرات آیات مکارم و جعفر سبحانی در اداره اوقاف اردبیل مشغول فعالیت هستم. 

حجت‌الاسلام لطفی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه اردبیل، اظهار کرد: در اداره اوقاف یکی از برنامه های مهمی که هر ساله انجام می شود برگزاری مسابقات قرآنی است و در حال حاضر شاهد برگزاری چهل‌وچهارمین دوره این مسابقات در مرحله شهرستانی هستیم.

کارشناس امور قرآنی و مساجد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل، یادآور شد: این مسابقه در چهار مرحله شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی اجرا می‌شود و اگر جوان مستعدی قصد شرکت در این مسابقات ویژه قرآنی را داشته باشند، اداره اوقاف این امکانات را ایجاد می‌کند که در این رقابت‌ها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام لطفی، با اشاره به محور‌های مسابقه بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعا خوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه از ۱۳ اردبیهشت لغایت ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به نشانی www.quraniran.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند، فلذا شرکت در این مسابقه برای خواهران و برادران بالای ۱۸ سال مجاز است و مکان و شیوه برگزاری مسابقه(حضوری و غیر حضوری) از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهد شد.

کارشناس امور قرآنی و مساجد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل، با اشاره به امنیت منابع آزمون توسط داوران و سطح بالای برگزاری این دوره از مسابقات، خاطر نشان کرد: اداره اوقاف استان برای هیات داوران این دوره از مسابقات آزمون و دوره سنجش برگزار کرده است و جای هیچگونه نگرانی برای شرکت کنندگان وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری آزمون تفسیر عمومی با موضوع سوره نور و منبع تفسیر عمومی از دیگر مسابقات است که سازمان اوقاف در سایت www.quraniran.ir برای دسترسی عموم بارگزاری کرده است و به صورت همزمان در بازه زمانی تیر و مرداد برگزار می‌شود.

لطفی در پایان سخنان خود گفت: تبدیل شرایط تهدیدآمیز کنونی به فرصت از طریق بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود، زمینه لازم را برای اجرای برنامه‌های قرآنی ضروری کرده است.

انتهای پیام
captcha