تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فرصت کرونا
کد خبر: 3970377
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فرصت کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موزه‌ها، از این فرصت در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی استفاده شد.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فرصت کرونابه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در بازدید از روند پیشرفت پروژه طرح توسعه بازارچه صنایع‌دستی اردبیل، اظهار کرد: تعطیلات کرونایی موزه‌ها برای ما فرصتی شد تا بتوانیم تمام کار‌های ناقص را در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تکمیل و پروژه‌های جدیدی را برای اعتلای هر چه بیشتر این میراث باشکوه تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طرح توسعه بازارچه صنایع‌دستی این مجموعه از جمله پروژه‌هایی بوده که در فرصت کرونا عملیاتی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در حال اجرای در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: اجرای آجرفرش صحن شهیدگاه و مرمت‌های اساسی در بخش‌های مختلف مجموعه برخی از اقدامات ایام اخیر بوده است.

فلاحی از اجرای عملیات مرمتی و روغن‌کاری گره‌چینی‌های فاخر مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و افزود: این تزئینات که قدمتی بیش از چهار صده دارد، در سال‌های اخیر مرمت و روغن‌کاری شد که این فرآیند به‌طور مداوم در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت عملیات عمرانی و مرمتی در مجموعه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افزود: امسال تلاش و جدیت بر این است تا طرح‌های در دست اجرا در این مجموعه را تکمیل کنیم.

انتهای پیام
captcha