برگزاری نمایشگاه مجازی «روز جهانی قدس» در اردبیل
کد خبر: 3970018
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

برگزاری نمایشگاه مجازی «روز جهانی قدس» در اردبیل

مدیر حوزه هنری استان اردبیل، گفت: نمایشگاه مجازی مجموعه آثار گرافیکی با عنوان «روز جهانی قدس» در دو بخش کاریکاتور و هنر‌های تجسمی در سایت حوزه هنری استان اردبیل در حال برگزاری است.

نمایشگاه مجازی کاریکاتور در اردبیل برگزار می‌شودامیر رجبی، مدیر حوزه هنری استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: نمایشگاه مجازی مجموعه آثار گرافیکی با عنوان «روز جهانی قدس» در دو بخش کاریکاتور و هنر‌های تجسمی در سایت حوزه هنری استان اردبیل به نشانی https://artardabil.ir/ در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه به‌مناسبت روز جهانی قدس، به عنوان یادگار ارزنده و حسنه جاری بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در فضای مجازی حوزه هنری استان، به تعداد ۳۰ اثر از هنرمندان اردبیلی و همچنین هنرمندان مطرح کشور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رجبی، یادآور شد: بخشی از این آثار حاصل جشنواره‌های بین‌المللی گرافیک «فلسطین تنها نیست» و «بازگشت» است که از میان ۹۰ اثر خلق شده در این جشنواره‌ها، ۳۰ اثر به نمایش درآمده است.

مدیر کل حوزه هنری استان اردبیل، با اشاره به جشنواره بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» و «بازگشت»، گفت: هر کسی که از آثار نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» و «بازگشت»، دیدن کرده است به حرف‌های نو و نگاه از دریچه‌های متفاوت و هنرمندانه به مسئله فلسطین اشاره کرده است.

رجبی، با اشاره به دلایل پرداخت حوزه هنری به موضوع فلسطین و برپایی بین‌المللی این نمایشگاه مجازی، گفت: دو رویداد هماهنگ و تقریبا همزمان در سالی که گذشت به‌صورت سازمان‌یافته شکل گرفت که منجر به تصمیم‌گیری ما برای برپایی این نمایشگاه مجازی شد، برنامه‌ریزی جسورانه علیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام بود که با حمایت مجموعه‌ای از دولت‌مداران غربی به خصوص کشور فرانسه انجام شد.

وی افزود: بخش دیگری از این نمایشگاه مربوط به آثاری است که توسط خانه کاریکاتور استان اصفهان و همچنین باشگاه کاریکاتور و کارتون حوزه هنری استان اردبیل و به‌صورت مشترک در حال اکران است.

مدیر هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل مدیر کل حوزه هنری استان اردبیل، بیان کرد: آنچه شعار این نمایشگاه است در عمل خود را نشان داده و به همگان بار دیگر یادآوری می‌کند که فلسطین تنها نیست، فلسطین یکی از آرمان‌های بزرگ ما است که به جامعه ایرانی محدود نمی‌شود.

رجبی، خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا آخر ماه مبارک رمضان در سایت اینترنتی و همچنین شبکه‌های اجتماعی حوزه هنری استان اردبیل مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha