آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیل
کد خبر: 3968868
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیل، گفت: در این مرحله، ۵ هزار و ۲۸۰ نفر سرباز وظیفه از خدمات آموزشی رایگان توسط جهاد دانشگاهی بهره‌مند خواهند شد.

آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۳ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در طرح ملی سرباز ماهر، ماهانه برای ۲۴۰ سرباز وظیفه پادگان آموزشی شهید بیگلری مشگین شهر و ۲۴۰ نفر سرباز وظیفه پادگان آموزشی شهید مدنی شهرستان اصلاندوز خدمات آموزشی شامل کسب و کار و کار آفرینی، مهارت‌های زندگی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی توسط جهاددانشگاهی استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله سوم این طرح از ۴ اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح سرباز ماهر در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه بین ستاد نیرو‌های مسلح، وزارت ورزش و جوانان استان و جهاددانشگاهی و با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی و آشنایی با مهارت‌های زندگی سربازان در دوران آموزشی، در پادگان‌های استان در حال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی مرحله سوم این طرح به خاطر شرایط کرونایی کشور متفاوت از فاز اول و دوم و به صورت مکاتبه‌ای – حضوری اجرا می‌شود.

اوچی اردبیلی افزود: در این راستا کتاب‌های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی پس از تایید وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه توسط انتشارات جهاددانشگاهی طراحی و چاپ شده و در اختیار سربازان قرار گرفته است. همچنین کلاس‌های حضوری برای رفع اشکال و پاسخگویی به سوالات احتمالی با حضور مدرسان جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سرباز ماهر از سال ۱۳۹۷ در استان آغاز شده است، یادآور شد: با اجرای مراحل اول و دوم این طرح، یک‌هزار و ۴۸۰ نفرسرباز وظیفه دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را با موفقیت گذراندند.

انتهای پیام
captcha