«عقیل» شهیدی که حافظ چندین جزء از قرآن‌کریم شد
کد خبر: 3965399
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

«عقیل» شهیدی که حافظ چندین جزء از قرآن‌کریم شد

شهید «عقیل عرش‌نشین» در خانواده‌ای مؤمن و متدیّن بدنیا آمد و در همان دوران طفولیت قرآن را نزد مادرش فرا گرفت و قاری و حافظ چندین جزء از قرآن شد. وی همراه پدر در مراسمات مذهبی شرکت می‌کرد و مکبّر مسجد محل بود.

«عقیل» شهیدی که حافظ چندین جزء از قرآن‌کریم شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهید «عقیل عرش‌نشین» در چهلمین روز از آذرماه سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مؤمن و متدیّن در شهر اردبیل به دنیا آمد. در همان دوران طفولیت قرآن را نزد مادرش فرا گرفت و قاری چندین جزء از حافظ قرآن شد. دوره ابتدایی را در مدرسه هفتن و دوره راهنمایی را در مدرسه جهان علوم و دوره متوسطه را در هنرستان نواب صفوی اردبیل طی کرد و در رشته برق دیپلم گرفت، درطول دوران تحصیل بسیار سختکوش و پرتلاش بود و تمام مقاطع را با نمرات عالی به پایان رساند. از دوران کودکی به همراه پدر در مراسمات هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کرد و مکبّر مسجد بود.

از ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید، حس انسان دوستی و کمک به دیگران بود. به ورزش فوتبال علاقه ویژه‌ای داشت و اوقات فراغت خود را به مطالعه کتاب‌های مذهبی می‌پرداخت و درتمامی تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سن ۱۸ سالگی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و همزمان در پایگاه بسیج محل نیز به فعالیت مشغول شد و در سن ۱۹ سالگی برای اولین باربه جمع بسیجیان در جبهه‌ها پیوست و در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرد.

فرمانده شهید «عقیل عرش‌نشین» درخصوص ضرورت حضور در جبهه معتقد بود که «قرآن، اسلام و ناموس مردم در خطر است ماندن فایده‌ای ندارد، باید به جبهه برویم».

وی باعضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضورش در منطقه عملیاتی افزایش یافت، بویژه پس از شهادت جلال برادر بزرگ شهید که در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید، همواره شهید درسخنانش اشاره می‌کرد که باید راه جلال را ادامه بدهم جمله‌ای از وصیت نامه برادرم در گوشم ندا می‌دهد که اسلحه مرا بردارید، همین علاقه قلبی به برادر باعث شد که علی رغم اصرار والدین، اندکی پس از شهادت برادر در جبهه حضور یافت و معتقد بود چه دیر چه زود مرگ به سراغمان می‌آید پس چه بهتر که در جبهه و در حال دفاع از ناموس و وطن فرشته مرگ را ملاقات کنیم.

به گفته همرزمانش شوق شهادت را میشد در گریه‌های نیمه شبش در سر سجده هایش که با اشک و التماس از درگاه خداوند شهادت را طلب میکرد، مشاهده کرد. سرانجام فرمانده شهید عقیل عرش نشین در جریان عملیات والفجر یک در منطقه ابوغریب در بیست ودوم فروردین ماه سال ۱۳۶۲در اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکرمطهرش درآرامگاه بهشت فاطمه (س) اردبیل به خاک سپرده شد.

روحش شاد

منبع: اداره امور فرهنگی، تبلیغات هنری و اسناد بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان اردبیل

انتهای پیام
captcha