نمازجمعه در شهرهای استان اردبیل تعطیل شد
کد خبر: 3964823
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

نمازجمعه در شهرهای استان اردبیل تعطیل شد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل، از تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا برای تعطیلی خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان اردبیل، خبر داد.

نمازجمعه در شهرهای استان اردبیل تعطیل شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام ناصر نصیری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل، ۲۶ فروردین‌ماه، گفت: خطبه‌های نماز جمعه 27 فروردین‌ماه، با تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا در تمامی شهرهای استان اردبیل تعطیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: وخامت شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش از سوی مردم رعایت شود.

حجت‌الاسلام نصیری، به وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد بیماران بستری و روند صعودی این بیماری در استان اردبیل بسیار نگران‌کننده است که در همین رابطه صلاح و تصمیم بر عدم برگزاری فریضه نماز جماعت در شهرهای اردبیل بود، چرا که سلامتی مردم از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت استان به آغاز ماه پر فضیلت رمضان نیز اشاره کرد و گفت: در این ماه که ماه بندگی خدا بوده و با اصول اخلاقی بسیاری می‌توان به تقوای الهی دست یافت از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم تا با انجام اعمال دینی و قرآنی در منازل خود نسبت به بهره‌مندی از فیوضات این ماه اقدام کرده و برای دفع بلای کرونا و سلامتی بیماران کرونایی دعا کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های قرآنی و دینی با توجه به شیوع کرونا در بیش از یک سال اخیر و تأثیر آن بر فعالیت‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان نباید سبب دلسردی ما از بهره‌مندی حداکثری از ثواب اعمال این ماه شود چرا که ظرفیت فضای مجازی برای همگانی کردن این برنامه‌ها در استان نیز بسیار بالا است.

انتهای پیام
captcha