۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در شبکه‌های اجتماعی استان اردبیل برگزار خواهد شد
کد خبر: 3964407
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در شبکه‌های اجتماعی استان اردبیل برگزار خواهد شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، عناوین برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ کرسی تلاوت و ۸۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در شبکه‌های اجتماعی با نظارت ستاد اجرایی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان استان، برگزار خواهد شد.

۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در شبکه‌های اجتماعی استان اردبیل برگزار خواهد شدحجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به عناوین برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در استان، گفت: بیش از ۲۰۰ کرسی تلاوت و ۸۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در شبکه‌های اجتماعی با نظارت ستاد اجرایی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان استان، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌های معنوی با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از فعالیت‌های قرآنی، ایجاد زمینه برای تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توام با شنیدن ترجمه و تفسیر قرآن کریم از ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است و با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری محافل قرآنی به‌صورت محدود در استان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، اظهار کرد: آنچه دربیان نورانی قرآن مورد تصریح و تأکید قرار گرفته این است که تنها راه جلوگیری از خسارت و تباهی انسان بعد از قانون‌مداری ایمان و عمل صالح تواصی به حق و صبر است که در بیان راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام صابر، یادآور شد: ما در برنامه‌های ماه رمضان امر جریان‌سازی تواصی در آموزه‌های دینی را مورد توجه قرار داده ایم به این ترتیب که هر روز طرح یک سوال قرآنی و اهدای جوایز به ۳ نفر جمعاً ۹۰ نفر در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کار و زندگی، انس با قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن خوانی، استماع قرائت قرآن، معطر کردن فضای قرآنی در شهر و ایجاد فضای حرفه‌ای برای قاریان جوان و افزایش تجربه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کرسی‌های معنوی است.

اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ محفل قرآنی ویژه برنامه ماه میهمانی خدا در اردبیل

۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در شبکه‌های اجتماعی استان اردبیل برگزار خواهد شددر ادامه نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآنمان در زمینه برپایی محفل‌های قرآنی تونمند شده اند، گفت: این محفل‌های معنوی قرآن از روز اول ماه رمضان بصورت مجازی در پیام رسان های داخلی از ساعت ۱۸:۳۰ بصورت جزخوانی تا پایان ماه مبارک رمضان، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان از برترین ماه‌های خداوند است، بیان کرد: انسان با روزه‌داری و پرهیزکاری در ماه رمضان تمرین ارتقای تقوا می‌کند و این فریضه الهی فرود نیاوردن سر تسلیم مقابل شیاطین باطنی و ظاهری و کسب تقوا را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی اردبیل، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه ۳۰ شب ۳۰ محفل فرآنی در سطح محلات و مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: محفل نورانی و معنوی کاروان نور توأم با این طرح باعث شد تا بیشتر از گذشته مردم و نسل جوان به سوی مساجد سوق داده شوند.

حورزاده، با تأکید بر سوق دادن جوانان به سمت مسجد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی، یادآور شد: برنامه‌ها باید در مساجد جذاب و مخاطب‌پسند باشد تا مؤمنان از آن بهره لازم را بگیرند.

از اجرای طرح بهار قرآن در بهار طبیعت تا راه اندازی پویش نشاط و امید اجتماعی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی اردبیل، خاطر نشان کرد: شیوع کرونا و الزام اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ویژه با آغاز موج چهارم کرونا انگلیسی، تمام شئونات فردی و اجتماعی افراد تحت تاثیر قرار گرفته است، فلذا در این میان برنامه‌های مذهبی نیز از این تغییر بی نصیب نمانده اند به طوریکه دو سالی است که برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان به صورتی متفاوت و محدود و اکثرا در فضای مجازی برای افزایش نشاط و روحیه اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: راه اندازی پویش ختم قرآن کریم، روزی یک جزء توسط موسسات قرآنی در فضای مجازی و حقیقی، راه اندازی نذر صلوات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (سهم هر نفر ۱۰۰ صلوات)، اجرای طرح بهار قرآن در بهار طبیعت (در قالب محفل انس با قرآن به صورت مجازی)، بارگذاری منبر‌های مجازی، شرح و تفسیر قرآن کریم، ادعیه ماه مبارک رمضان و دعا‌های روز این ماه، بیان احکام شرعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بارگذاری دوره تفسیر قرآن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان سیری در ملکوت با حضور مفسران قرآنی، اجرای مسابقه مجازی همه با قرآن در شب‌های قدر و معرفی نفرات برتر، آموزش تصویری وضوخوانی برای عموم مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب اجرای طرح «بهترین سرمایه هستی»، توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ده میلیون ریال، پویش های #افزایش_و_نشاط_ اجتماعی، #امید-اجتماعی، و... از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان است که در فضای حقیقی و مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha