صدور مجوز تاسیس مرکز بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3964263
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

صدور مجوز تاسیس مرکز بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: مجوز تأسیس مرکز بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از سوی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور صادر شد.

صدور مجوز تاسیس مرکز بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۴ فروردین‌ماه با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز جزء اهداف و برنامه‌های واحد اردبیل در برنامه ششم توسعه است، گفت: ایجاد و توسعه فناوری‌های نوین در راستای بهبود چرخه تولید تا مصرف محصول از مهمترین اهداف ایجاد این مرکز است.

اوچی اردبیلی، تجاری‌سازی محصول فناورانه، تاثیرگذاری در صنعت استان و کشور، افزایش درآمد اقتصادی حاصل از آن، تعیین سهم و ویژگی‌های بازار مصرف داخلی و بین‌المللی، ارتقا علمی و پژوهشی نیروی انسانی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و شرکت در همایش و نمایشگاه‌ها را از دیگر اهداف تأسیس این مرکز عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین برنامه این مرکز فعالیّت در زمینه تولید محصولات فناورانه و صنعتی خواهد بود و در اولین گام، این مرکز در زمینه دسـتیابـی به دانش فنـی و استفـاده از فناوری‌های نوین در تولید نشاسته صنعتی از سیب زمینی فعالیت خواهد کرد.

عضو هیأت جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این مرکز به دنبال استفاده بهینه از ضایعات سیب‌زمینی استان برای تولید نشاسته صنعتی است، خاطرنشان کرد: پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری که به زودی فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند با استفاده از روش‌های بیوتکنولوژی و شیمیایی به تولید نشاسته صنعتی به ویژه مورد استفاده در گل حفاری اقدام خواهد کرد.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: مرکز مذکور ضمن ارتقای سطح علمی و اقتصادی استان اردبیل و کمک به کاهش خسارات ناشی از دور ریز شدن سیب‌زمینی درجه ۳، به ایجاد زیرساخت تولید و درآمد پایدار برای جهاد‌دانشگاهی و اشتغال در استان کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha