صدور مجوز مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3962984
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

صدور مجوز مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از صدور مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی با زمینه فعالیت «گیاهان دارویی و گردشگری» در این استان خبر داد.

صدور مجوز مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۸ فروردین‌ماه اظهار کرد: این مجوز در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان و با پیگیری‌های صورت گرفته، از سوی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان کشور صادر شد.

وی گفت: راه‌اندازی این مرکز به توسعه کسب و کار‌های دانش‌محور و نیز شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های کسب و کار‌های جوان و نوپا کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، هدف از ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی را حمایت از جوانان علاقه‌مند و خلاق برای ارائه ایده‌های اثربخش عنوان و خاطرنشان کرد: این مرکز مشتاقانه در انتظار ثبت ایده‌های حوزه «گیاهان دارویی و گردشگری» است.

اوچی اردبیلی افزود: وجود رسانه‌های فرهنگی، علایق قلبی، حضور در فعالیت‌های نرم و فرهنگی و رغبت به راه‌اندازی کسب و کار‌های مؤثر در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، فرهنگی و ... می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای بهره‌برداری توسعه‌ای و اقتصادی از ظرفیت‌های استان و تحقق اهداف مرکز نوآوری و شتابدهی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب موجود در این واحد و استان، زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در راستای تجاری‌سازی فناوری و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان فناور و خلاق را بیش از پیش فراهم گردد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه صنعت گردشگری استان با وجود ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تاریخی و فرهنگی و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه می‌تواند رشد روزافزونی داشته باشد، افزود: در کنار این، باید نگاهی هم به رشته‌های دانشگاهی به عنوان پوشش‌دهنده بخش علمی همه داشته‌های استان شود.

اوچی اردبیلی ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری، مورد نیاز جامعه، حرکت به سمت کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، بسترسازی برای ایجاد، گسترش و رشد استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپای دانش محور، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خالقیت کارآفرینان، دانشجویان و جوانان فناوران، کمک به ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری و نقش‌آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و نقش آفرینی در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی منطقه از دیگر اهداف این مرکز است.

وی بهره‌گیری از تجارب موجود در سطح ملی و بومی سازی آن در استان اردبیل را برای تحقق این اهداف ضروری خواند و اضافه کرد: توسعه حضور جوانان در عرصه‌های فرهنگی و صنایع خلاق با بهره‌برداری از فرهنگ و پتانسیل‌های موجود محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha