رزمایش مومنانه جلوه‌ای از همدلی و مساوات با نیازمندان است
کد خبر: 3961822
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

رزمایش مومنانه جلوه‌ای از همدلی و مساوات با نیازمندان است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل، گفت: رزمایش مومنانه جلوه‌ای از همدلی و مساوات خیرین با نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت استان است.

رزمایش مومنانه جلوه‌ای از همدلی و مساوات با نیازمندان استعلی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: رزمایش مومنانه جلوه‌ای از همدلی و مساوات خیرین با نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت استان است.

وی افزود: ملت ایران پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) هستند، فلذا در لبیک به فرمان و تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، موجی مومنانه در کشور راه افتاد و افراد مومن هرکس به اندازه توانش در مسیر کمک به نیازمندان قدم برداشتند.

پیرجاهد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم در خصوص ویژگی نمازگزاران نکاتی را بیان می‌کند که از جمله آن‌ها این است که آنان کسانی هستند که در اموالشان حق معلومی برای افراد محروم وجود دارد که حق معلوم غیر از خمس و زکات است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل، افزود: جلوه‌های اجتماعی همچون مساوات، همدلی، ترحم، ملاطفت، مهربانی، غریب نوازی و مهمان نوازی و بسیاری از ویژگی‌هایی که در اهل‌بیت(ع) وجود داشت، اگر سیره ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم وضعیت جهانی چیز دیگری رقم می‌خورد و جلوه‌ای برای زمان ظهور فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان ظهور، با همت عمومی و همدلی و مساوات، فقر آنچنان برچیده می‌شود که دیگر نیازمندی در دنیا وجود نداشته باشد، تصریح کرد: در این عصر همه غنی می‌شوند و امنیت فراگیر و رونق در اقتصاد برای همه دنیا فراهم می‌شود.

پیرجاهد با اشاره به مراسمات و برنامه‌های برگزار شده در روز نیمه شعبان، گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، شاهد توزیع جهیزیه آسان، احسان نان در نانوایی‌ها، ذبح قربانی و توزیع گوشت، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، برپایی ایستگاه سلامت در ورودی شهرها، توزیع ماسک رایگان، پخت و توزیع آش نذری و شیرینی در استان بودیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل، یادآور شد: رزمایش بزرگ کمک مومنانه همچنان با همراهی خیرین و مردم نوع دوست، بسیجیان و جهادگران بسیجی، بسیج سازندگی و اقشار و رده‌های بسیج در سراسر استان تداوم دارد و روز گذشته نیز مردم خیر و نوع دوست استان با خلق جلوه‌هایی از همدلی، مساوات و خدمت مومنانه، سالروز ولادت باسعاوت حضرت ولیعصر(عج) و سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل گیری رزمایش کمک مومنانه را گرامی داشتند.

وی بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه در استان اردبیل در طول یک سال گذشته در سه مرحله اجرا شد که تجلی بخش همدلی و همراهی آحاد و اقشار مختلف مردم خیر استان اردبیل برای کمک به همنوعان نیازمند است و در سال ۱۴۰۰ نیز این رزمایش بزرگ در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha