تولید نشاسته حفاری توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
کد خبر: 3957782
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

تولید نشاسته حفاری توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از آغاز به کار پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری از اوایل سال آینده در استان خبر داد.

تولید نشاسته حفاری توسط جهاددانشگاهی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۶ اسفندماه در حاشیه بازدید از آخرین مراحل تست تجهیزات این واحد تولیدی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی، گفت: در تلاش هستیم با انتقال این تجهیزات تا پایان سالجاری، مقدمات لازم را برای آغاز به کار این واحد در اوایل سال آینده فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در راستای رشد و توسعه استان گام برمی‌دارد، اضافه کرد: نشاسته حفاری یک محصول استراتژیک مورد نیاز کشور در صنعت نفت و صددرصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری در استان را از برنامه‌های فناورانه جهاددانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: با حمایت دفتر مرکزی جهاد‌دانشگاهی و استانداری اردبیل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی راه‌اندازی این واحد در حال اجرا است.

اوچی اردبیلی ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری رئیس جهادانشگاهی کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل برای تسریع راه‌اندازی این واحد اظهار کرد: راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته صنعتی، ارزش افزوده بالا و اشتغال‌زایی در استان را در فاز اول به دنبال خواهد داشت.

در جریان این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن دیدار با رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی، تسریع در اتمام مرحله تست تجهیزات و انتقال به استان را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha