اجناس خوراکی مورد احتیاج به حد کافی موجود است
کد خبر: 3957712
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

اجناس خوراکی مورد احتیاج به حد کافی موجود است

امام جمعه اردبیل با اشاره به وضع بازار در ماه‌های اخیر گفت: اجناس خوراکی مورد احتیاج در ایران به حد کافی موجود است اما اگر مردم احساس کنند کمبود وجود دارد، اجناس دنیا را هم جمع کنند پاسخگو نخواهد بود.

اجناس خوراکی مورد احتیاج به حد کافی موجود استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۱۵ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: در مورد برجام اعلام اینکه ایران اهل مذاکره است، حجت را بر اهل دنیا تمام کرد اما آمریکا و اروپایی ها امتیاز می‌خواهند نه مذاکره و امتیازات آنها لازمه اش حذف شدن ایران از صفحه روزگار است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا و اروپایی‌ها می‌خواهند توپ را به زمین ایران بیاندازند و در یک جنگ روانی ناجوانمردانه ایران را مقصر جلوه دهند و افکار عمومی ملت ایران را تسخیر کنند، اظهار کرد: در برجام آمریکا و اروپا به تعهدات خود ذره‌ای عمل نکردند و سه سال سخت‌ترین و شدیدترین فشار اقتصادی و تحریم ویرانگر را به ایران تحمیل کردند اما دستگاه رسانه‌ای غرب تماما تبلیغ می‌کند که ایران مقصر است و اگر پای مذاکره نیاید، آینده‌اش جنگ و شورای امنیت است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دو حرف کاملا حساب شده دارد، گفت: اول اینکه هرکس از توافق خارج شده او باید به توافق برگردد و به تعهدات خود عمل نماید و دوم اینکه تنها چیزی که ایران از آمریکا می‌خواهد این است که برای عدم تکرار اقدامات ترامپ ضمانت دهد، این ضمانت فقط با یک چیز محقق می‌شود و آن برداشتن تحریم‌هاست تا معلوم شود قصد مکر ندارند.

خطیب جمعه اردبیل، افزود: آنها می‌خواهند ایران را در این مذاکره در موضع انفعال و احتیاج قرار دهند، چون می‌گویند بعد از بازگشت ایران ما باید راستیآزمایی کنیم یعنی ماه‌ها و بلکه سال‌ها ایران باید به دست آمریکا نگاه کند که هروقت صلاح دانست بگوید برگشت ایران راست یا دروغ است.

وی، بیان کرد: بازگشت به برجام بدون برداشته شدن تحریم، افتادن در یک چاه طویل و تله بزرگ است و به قول معروف عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.

امام جمعه اردبیل، همچنین با اشاره به وضع بازار در ماه‌های اخیر گفت: اجناس خوراکی مورد احتیاج در ایران به حد کافی موجود است اما اگر مردم احساس کنند کمبود وجود دارد، اجناس دنیا را هم جمع کنند پاسخگو نخواهد بود.

آیت الله عاملی بیان کرد: روغن نباتی به حد کفایت موجود است اما اگر هر کس در جایی روغن نباتی دید به خیال اینکه نایاب است چند حلب بخرد، در این صورت اگر کارخانجات شب و روز هم کار و تولید نمایند جوابگو نخواهد بود.

وی به مردم توصیه کرد که لوازم خوراکی را زائد بر نیاز در خانه‌ها انبار نکرده و موجب اذیت و آزار دیگران مخصوصا در ایام عید نشوند، ذخیره خوراک اضافی مورد نیاز مردم عقلا، عرفاً و شرعاً جایز نیست و موجب ضرر به دیگران و تامین کننده منویات شوم دشمنان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین کمک به نیازمندان را اقدامی حسنه ذکر کرد و گفت: جشن نیکوکاری برای اثبات و نشان دادن مروت است، مروت این نیست که یکی بخورد و دیگری نگاه کند، ما همه یک خانواده را تشکیل می‌دهیم پس باید توجه کنیم که این شرط مروت نیست که در یک خانواده یکی بهره‌مند و دیگری محروم بماند.

انتهای پیام
captcha