طرح «جمعه‌‌های جهادی» در شهرستان گرمی اجرا شد
کد خبر: 3957670
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

طرح «جمعه‌‌های جهادی» در شهرستان گرمی اجرا شد

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی از اجرای طرح «جمعه‌‌های جهادی» با محوریت مساجد در این شهرستان، خبر داد.

اجرای طرح«جمعه‌‌های جهادی» در شهرستان گرمیعلی قیطانی، دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی در گفت‌و‌‌گو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اجرای طرح «جمعه‌های جهادی» در این شهرستان، گفت: گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان شهرستان گرمی ارائه کرده‌اند.

وی بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی و بسیج، گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، گروه‌های جهادی با ایجاد هفت کارگاه تولید ماسک در سطح شهرستان گرمی بیش از ۱۰۰ هزار ماسک تولید و در اختیار مردم قرار دادند.

قیطانی اظهار کرد: در امر ضدعفونی و توزیع بسته‌های بهداشتی نیز اقشار مختلف بسیج شهرستان در این مدت بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی با همکاری بنیاد علوی تهیه و در اختیار مردم قرار دادند.

وی به ایجاد ایستگاه‌های سلامت در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: ۸۰۰ بسته نوشت‌افزار در روز‌های آغاز سال‌ تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار داده شد.

دبیر نهاد پیشرفت شهرستان گرمی به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای دقیق این طرح ملی در شهرستان گرمی با همکاری مجموعه‌های بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی بسیج شهرستان، باعث کاهش میزان بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا شده است.

قیطانی بیان کرد: اهدای وام برای ۵۰۰ نفر از نیازمندان، آزادسازی ۱۰ زندانی غیرعمد و مالی و توزیع بیش از ۱۵ هزار غذای گرم و... از جمله اقدامات برای رفع بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند در شهرستان گرمی است.

وی به محله‌محوری و خانواده‌محوری طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح میزان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا کاهش و شهرستان گرمی از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر یافته که مردم می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی وضعیت را به سفید تغییر دهند.

انتهای پیام
captcha