صیانت از منابع طبیعی عنصر اصلی توسعه پایدار است
کد خبر: 3957659
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

صیانت از منابع طبیعی عنصر اصلی توسعه پایدار است

مسئول کانون فرهنگی ــ قرآنی عفت اردبیل گفت: صیانت از منابع طبیعی عنصر اصلی توسعه پایدار و ضامن حیات نسل‌های آینده است.

صیانت از منابع طبیعی عنصر اصلی توسعه پایدار استفاطمه شیرپور، مسئول کانون فرهنگی ــ قرآنی عفت اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: صیانت از منابع طبیعی عنصر اصلی توسعه پایدار و تضمین‌کننده حیات نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارشات زیادی شده است و باید در حفظ آن کوشا باشیم، تصریح کرد: طبق روایات، شکستن شاخه درختی از درختان، به مانند شکستن بال فرشتگان است، فلذا درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد و این در حالی است که در روایات فراوان بر قداست امر درختکاری تأکید شده است.

شیرپور اظهار کرد: طبیعت، جایگاه زندگی ما است و بدون صیانت از طبیعت، محیط‌زیست و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه، نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه جامعه را داشت.

وی از درختان و فضای سبز به‌عنوان شش‌های جامعه بشری نام برد و افزود: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و مناظر شهر، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

مسئول کانون فرهنگی ــ قرآنی عفت اردبیل با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه، بیان کرد: روز‌به‌روز باید شاهد افزایش فضای سبز در استان باشیم، آینده درخشان نسل‌های آتی در گرو وجود طبیعتی سالم است و درختکاری و افزایش فضای سبز از جمله مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی درخت را یکی از زیباترین مذاهب خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم دانست و بیان کرد: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مذهب زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است.

شیرپور با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: هر کس درختی بکارد و از آن محافظت کند تا ثمر دهد، خداوند به‌ اندازه ثمر آن به وی پاداش خواهد داد.

مسئول کانون فرهنگی ــ قرآنی عفت اردبیل یادآور شد: جهت داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط نیازمند محیط‌ زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسئله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

وی تأکید کرد: درختکاری بر یک سیاست تقویمی باید در جامعه اسلامی فرهنگ شود، فلذا همه با هم با یک حرکت جهادی و بسیجی کشور خودمان را با کاشتن درخت بانشاط کنیم.

انتهای پیام
captcha