بیست‌ودومین همایش ملی سبز در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3957154
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

بیست‌ودومین همایش ملی سبز در اردبیل برگزار شد

مدیرکل اداره محیط زیست استان اردبیل، گفت: بیست و دومین همایش ملی تجلیل از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و درمانی سبز به صورت وبینار در اداره محیط زیست استان، برگزار شد.

بیست‌ودومین همایش ملی سبز در اردبیل برگزار شدسعید شهند، مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: بیست‌ودومین همایش ملی تجلیل از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و درمانی سبز به صورت وبینار در اداره محیط زیست استان، برگزار شد.

وی بیان کرد: این همایش در چهار بخش برگزار شد که در بخش درمانی رستم جباریان، مدیر بیمارستان ایثار اردبیل، با اتخاذ استراتژی‌های موثر در حوزه بهینه‌سازی مصارف انرژی، کنترل آلاینده‌های زیست محیطی و پسماند‌های ورودی و دیگر برنامه‌های اجرایی سازگار کننده با محیط زیست، تندیس سیمین این همایش را دریافت کرد.

شهند، تصریح کرد: در بخش خدماتی و درمانی، تعاونی مهرپرور و درمانگاه شوک و در بخش صنعت، معدن و مدیریتی نیز به ترتیب اشجع باتری، کارخانه سیمان و دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند.

مدیرکل اداره محیط زیست استان اردبیل، خاطر نشان کرد: از اهداف مهم این همایش ایجاد نگرش زیست‌محیطی در بین واحدها، ایجاد رقابت جدی و سازنده در به کارگیری فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست، تبادل تجربیات و دستاورد‌های زیست‌ محیطی واحد‌های صنعتی و خدماتی با یکدیگر، تشویق و قدردانی از مدیران صنایع در راستای کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی در سطح جامعه است.

وی درباره معیار‌های زیست‌محیطی در فرآیند انتخاب واحد‌ها، گفت: این معیار‌ها شامل مواردی از قبیل قرار نگرفتن واحد در فهرست صنایع آلاینده در سال انتخاب، بهبود سیستم‌های کنترلی آلاینده‌های هوا، آب، خاک، مدیریت پسماند، افزایش بهره‌وری انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دارا بودن گواهینامه‌های استقرار مدیریت زیست ‌محیطی نظیر ایزو ۱۴۰۰۰، پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز، توسعه فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و گونه‌های سازگار با محیط ‌زیست، ارتقای سطح دانش و فرهنگ‌سازی زیست‌ محیطی است.

انتهای پیام
captcha