زنان بهترین مربی تربیت‌محور در جامعه هستند
کد خبر: 3957119
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

زنان بهترین مربی تربیت‌محور در جامعه هستند

مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: زنان بهترین مربی و سکاندار تربیت‌محور در جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

زنان بهترین مربیان و سکانداران تربیت محور در جامعه هستندهمانگونه که در صدر اسلام شاهد دفاع زنان از جبهه حق بودیم، زنان مسلمان امروز ایران نیز با الگوگیری از آموزه‌های دینی در راستای تکریم و دوام انقلاب نقش‌آفرینی کردند، فلذا زنان شهید و جانباز نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و همچون گنجینه‌ای از دوران دفاع مقدس هستند که باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان اقدام کرد.

منصور علیزاده، مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: زنان بهترین مربی و سکاندار تربیت‌محور در جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به ۱۷ هزار شهید و جانباز زن در کشور، تصریح کرد: شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری‌های بسیاری کردند، توجه و الگوسازی مجاهدت‌های بانوان شهید و جانباز زمینه افزایش روحیه فداکارانه در میان زنان و خانواده‌ها را ایجاد می‌کنند، فلذا زنان بهترین مربی و سکاندار تربیت‌محور، رشد و تعالی در جامعه هستند و به یقین به الگوی خود حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) اقتدا می‌کنند.

علیزاده، با اشاره به نقش اثرگذار بانوان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: بی‌شک نقش بی‌بدیل و مؤثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است، زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در مقام مادر و همسر به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، خاطر نشان کرد: استان اردبیل، یکی از سنگر‌های درگیر در جنگ تحمیلی بود و زنان این دیار پا به پای مردان در صحنه‌های مختلف جنگ و در مبارزه با اشرار شجاعانه جنگ کردند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شهدای شاخص زن الگو‌های خوبی برای دختران و زنان امروزی هستند، اظهار کرد: نشر اندیشه‌ها و ایثارگری شهدای زن در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در کتاب‌های درسی و آموزشی احساس می‌شود و این شهدا باید بیش از پیش به مردم معرفی شوند.

نقش زنان در تحول و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برجسته است

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی، روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، زنان را پرچم‌داران اسلام و اسوه‌های صبر و استقامت در تمامی عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: زنان شهیده ما و همچنین زنان و دختران امروز جامعه، الگویشان فاطمه زهرا(س) و دخترش زینب کبری(س) بوده و خواهد ماند.

وی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل بانوان در تربیت جامعه انسانی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و باید تلاش کرد که نقش آن‌ها پررنگ‌تر شود، تصریح کرد: امروز باید نقش شاهدان در قبال مادران، بانوان و دختران جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریت اجتماعی برجسته‌تر شود.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار و طلایه‌دار حرکت رو به رشد نظام جمهوری اسلامی است و با ارائه منشور و مانیفست گام دوم انقلاب راه تعالی را برای کشورمان ترسیم کردند، تاکید کرد: قطعا نقش زنان در تحول و تحقق بیانیه گام دوم نقشی برجسته است و این نقش در قالب انتقال ارزش‌ها و تربیت فرزندانی معتقد، متدین، متعهد و پیش رو باید تقویت شود.

روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، با اشاره به نقش زنان در پیروزی، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: از روزیکه امام راحل در زمینه تغییر نظام طاغوت نهضت و مبارزات خود را آغاز کرد، زنان هم‌دوش با ایشان نقش‌آفرینی کردند همچنان که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها زنان بزرگواری پشتوانه جبهه و جهاد مردم بزرگ ایران اسلامی بودند.

حجت‌السلام موسوی، بیان کرد: اگر فرزندان بانوان این سرزمین در جبهه‌ها نقش‌آفرینی کردند و پیروزی‌هایی نصیب ملت و نظام شد، قطعا در اثر تربیتی بود که رزمندگان ما در دامان مادران شریف و پاکدامن این کشور دیده بودند و توانستند آن تربیت اسلامی را در قالب ایمان به خدا و اعتقاد به شهادت به منصه ظهور برسانند و در مبارزاتی که در مقابل فساد و استکبار و متجاوز داشتند، پیروز شوند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha