جشن «مولود کعبه» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3956318
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

جشن «مولود کعبه» در اردبیل برگزار شد

مسئول قرآنی کانون رقیه(س) اردبیل، گفت: همزمان با میلاد امام علی(ع) و روز پدر جشن «مولود کعبه» در این کانون برگزار شد.

جشن «مولود کعبه» در استان اردبیل برگزار شداعظم پیری، مسئول قرآنی کانون رقیه(س) اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: همزمان با میلاد امام علی(ع) و روز پدر جشن «مولود کعبه» با حضور اعضای این کانون در مسجد رقیه(س) برگزار شد.

مسئول قرآنی کانون رقیه(س) اردبیل، تصریح کرد: مولودی خوانی، اجرای گروه سرود و قرعه‌کشی مسابقه نقاشی، تجلیل از فعالان مجازی و فرهنگی کانون و برندگان مسابقات محلی، از دیگر بخش‌های این جشن بود.

وی افزود: این مراسم روز گذشته، هفتم اسفندماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد رقیه(س)، با حضور اعضای کانون و عموم مردم محله برگزار شد.

پیری اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم به صورت محدود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به ویژه استفاده از ماسک اجرا شد.

در ادامه فاطمه جمالی، کارشناس امور قرآنی و قاری قرآنی این کانون، بیان کرد: چنین برنامه‌های معنوی می‌تواند تأثیر بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان و جوانان به‌عنوان افراد متدین در جامعه داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه، نیازمند انس و الفت بیشتر اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با شهدا هستیم.

جمالی افزود: این جشن قرآنی در راستای ترویج طرح آموزه‌های دینی، فرهنگ قرآنی و ارزش‌های اسلامی برگزار شد و پس از تلاوت قرآن کریم توسط قاریان حلقه‌های صالحین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هدایای معنوی به رسم یاد بود اهدا شد.

در پایان، رقیه خسرونژاد، عضو شورای فرهنگی کانون رقیه(س) اردبیل، اظهار کرد: استقبال اعضای حلقه‌های‌صالحین و مربیان قرآنی برای اجرای این طرح بسیار خوب بود و امیدواریم بازتاب مناسبی نیز در سطح جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان این انقلاب داشته باشد.

خسرونژاد گفت: توزیع کمک‌های مؤمنانه در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و بی‌بضاعت از دیگر برنامه‌های خیرخواهانه به همین مناسبت بود که با یاری خیرین محله با شکوه اجرا شد.

انتهای پیام
captcha