ظرفیت جشنواره‌های فرهنگی بستری برای توسعه صنایع‌دستی است
کد خبر: 3955518
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

ظرفیت جشنواره‌های فرهنگی بستری برای توسعه صنایع‌دستی است

مسئول دبیرخانه اولین جشنواره کالا‌های فرهنگی اردبیل، گفت: ظرفیت عظیم جشنواره‌های فرهنگی بستر مناسبی برای توسعه صنایع‌دستی استان است.

ظرفیت عظیم جشنواره‌های فرهنگی بستر مناسبی برای توسعه صنایع‌دستی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، ضیغم اسماعیلی، مسئول دبیرخانه اولین جشنواره کالا‌های فرهنگی استان اردبیل، چهارم اسفندماه، در نمایشگاه صنایع دستی شهر‌های نمین و عنبران، گفت: این جشنواره همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه و با هدف تولید و مصرف کالا‌های بومی و حمایت از تولیدکنندگان و اشتغالزایی در سطح کشور در حال برگزاری است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: با درایت و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وزارتخانه متبوع و با توجه به اینکه شهر‌های عنبران و اصلاندور به عنوان شهر‌های ملی گلیم و ورنی در کشور ثبت شده است، بخش گلیم‌بافی، چنته‌بافی و ورنی‌بافی به منظور شناساندن و معرفی این پتانسیل موجود در سطح ملی به استان اردبیل اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی بستر مناسبی را برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی استان فراهم می‌کند، افزود: با شرکت در این جشنواره علاوه بر معرفی آثار و تولیدات خویش، در صورت برگزیده شده آثار، زمینه را برای بازاریابی جهت فروش در اقصی نقاط کشور و در نتیجه رونق کسب و کار فرهنگی در سطح استان آماده می‌کند.

انتهای پیام
captcha