رونق طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی با حمایت از مشاغل خرد در اردبیل
کد خبر: 3954555
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

رونق طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی با حمایت از مشاغل خرد در اردبیل

معاون آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مشاغل خرد در استان وجود دارد که در صورت برنامه‌ریزی مناسب، آموزش‌های تخصصی و حمایت مالی از آن‌ها می‌توانند باعث رونق مشاغل خانگی در اردبیل شوند.

رونق طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی با حمایت از مشاغل خرد در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل، ۲۸ بهمن‌ماه در بازدید از کارگاه رودوزی سنتی در اردبیل در راستای اجرای بهینه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: امروز ظرفیت‌های بسیاری برای ورود به حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، اما مشاغل خانگی خرد نیازمند حمایت است.

کوهی افزود: چنانچه بستر مناسبی جهت آموزش در حوزه افزایش مهارت، ورود به بازار کار و آشنایی با فرآیند عرضه و تقاضا و ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان اردبیل صورت گیرد، می‌توانیم به ساماندهی این مشاغل در استان اقدام نماییم.

میثم ضارب نیا، دبیر دبیرخانه مشاغل خانگی استان اردبیل نیز در این بازدید افزود: یکی از اهداف اصلی ما در این دبیرخانه حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی خرد و تبدیل آن‌ها به مشاغل پویا و فعال است تا بتوانند به چرخه اقتصادی استان به ویژه خانوار‌های با وضعیت اقتصادی ضعیف کمک نماید.

در ادامه این بازدید خانم ثروتی، مسئول کارگاه و پیشران رودوزی سنتی، گفت: امیدوارم با حمایت و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای پیشران‌ها در قالب این طرح بتوانیم فعالیت‌های کاری خود را در جهت توسعه اشتغال و رونق اقتصادی گسترش داده و بتوانیم هنر رودوزی سنتی که یکی از قدیمی‌ترین هنر‌های بومی و اصیل در کشور است، در استان اردبیل نیز رونق بخشیم.

انتهای پیام
captcha