برگزاری هنرواره «اذان ایرانی» در اردبیل
کد خبر: 3948914
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

برگزاری هنرواره «اذان ایرانی» در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از برگزاری هنرواره اذان ایرانی با محوریت مکتب اردبیل خبر داد.

برگزاری هنرواره «اذان ایرانی» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، یکم بهمن‌ماه، گفت: استان اردبیل، ویژگی و خصوصیات خاصی دارد و هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است.

وی افزود: جای خالی کار‌های علمی و آکادمیک و همچنین مراکز آکادمیک و پژوهشی در بحث هنر‌های آئینی در اردبیل احساس می‌شود و ضرورت دارد در این خصوص، اقدامات مناسبی صورت گیرد.

بحرالعلومی بیان کرد: در خصوص اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان، باید احساس وظیفه کنیم، فلذا در عرصه اذان، مرحوم رحیم موذن‌زاده اردبیلی و خاندان موذن‌زاده نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: اذان تاثیرگذار مرحوم موذن‌زاده، در واقع برند استان اردبیل است و به جرأت میتوان گفت بسیاری از افراد در جای جای دنیا با این اذان به دین اسلام مشرف شدند.

وی با اشاره به اینکه، کار‌های فاخر و ارزشمندی در عرصه فرهنگ و هنر و بزرگداشت مفاخر استان باید صورت گیرد، گفت: هنرواره اذان ایرانی با محوریت مکتب اردبیل و به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ فراخوان این هنرواره در حال طراحی است که به زودی در سایت فرهنگ و ارشاد استان اردبیل به نشانی https://ardebil.farhang.gov.ir/ رونمایی و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha