کمک در تکمیل ساخت مساجد از ماموریت‌های بسیج سازندگی است
کد خبر: 3948873
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

کمک در تکمیل ساخت مساجد از ماموریت‌های بسیج سازندگی است

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ نماز و آموزه‌های دینی و کمک‌رسانی به تکمیل هر چه سریع‌تر ساخت مساجد از اولویت‌ها و ماموریت‌های اساسی بسیج سازندگی است.

ترویج فرهنگ نماز  از ماموریت‌های بسیج سازندگی استسرهنگ علی پیرجاهد، رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ نماز و آموزه‌های دینی از ماموریت‌های بسیج سازندگی است و کمک‌رسانی به تکمیل هر چه سریع‌تر ساخت مساجد یکی از اولویت‌های اساسی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: درست است که در ساخت مساجد نمی‌توانیم از صفر تا ۱۰۰ درصد کمک مالی را داشته باشیم، اما در حد توان سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم در تکمیل مساجد نیمه تمام کمک و مساعدت‌های مالی و معنوی را انجام دهیم.

پیرجاهد، خاطر نشان کرد: اقدامات انجام یافته در این زمینه می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر بسیار مؤثر واقع شود که بنابراین نیاز است در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات اساسی انجام دهیم و در توسعه مناطق محروم و روستایی گام‌های اساسی برداریم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، افزود: کسانی که در حوزه فرهنگ وارد شده و تولیداتی از خود به جای گذاشتند، بر اساس حرکت در مسیر فرهنگ دینی و اسلامی موفقیت کسب کردند و ترویج و تعمیق معنویت بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی است.

وی فرهنگ را شامل سه لایه دانست و افزود: معنویت، قدرت تفکر و ایمان قلبی لایه اول، استفاده از آموزش و نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی برای جلوگیری از توطئه‌های دشمن، لایه دوم و بی‌تاثیر شدن تحریم‌ها و تامین نیاز‌های بشر مانند پوشش، ایمان، عفت و کمال، به عنوان لایه سوم می توان نام برد.

پیرجاهد، گفت: در عصر کنونی بسیجیان نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ نماز دارند تا جامعه از آسیب‌های اجتماعی به دور باشد و افتخار بسیج سازندگی گام نهادن در عرصه‌های فرهنگی، سازندگی و محرومیت‌زدایی در جامعه است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، اظهار کرد: نماز در میان عبادات جایگاه خاصی دارد، نمازی که فرادا خوانده می‌شود هر اندازه سرشار از اخلاص و معنویت باشد تنها ارتباط یک فرد را با خدا برقرار می‌سازد، اما نماز جماعت از یک وسیله ارتباط میان عبد و معبود فراتر می‌رود و جنبه اجتماعی و سیاسی به خود می‌گیرد.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha