ضرورت تقویت محافل و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جامعه
کد خبر: 3948832
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

ضرورت تقویت محافل و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در حل معضلات اجتماعی به استفاده از زبان فرهنگ و هنر نیاز مبرم داریم برای اینکه نقش فرهنگ و هنر بسیار راهگشاست و بهتر از دیگر ابزار‌ها و روش‌ها کمک خواهد کرد و در این راستا تقویت محافل و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از ضروریات است.

ضرورت تقویت محافل و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جامعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، اردبیل، عبداله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۳۰ دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر که با دستور جلسه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: جایگاه تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر به حدی وسیع و گسترده است که در گذشته، عالمان و اهل فرهنگ و هنر بسیاری از این دیار برخاسته اند و در حال حاضر نیز، منسوبین به فرهنگ و هنر در این شهرستان کم نیست.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی شهرستان نیر، ایجاب میکند که سیمای فرهنگی و هنری در این شهرستان، برجسته گردد و جلوه‌های فرهنگی و هنری نمود داشته باشد.

بحرالعلومی با اشاره به نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: استعداد‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد که از ظرفیت‌های آن‌ها باید در پیشبرد توسعه فرهنگی شهرستان استفاده گردد.

وی اظهار کرد: در حل معضلات اجتماعی به استفاده از زبان فرهنگ و هنر نیاز مبرم داریم برای اینکه نقش فرهنگ و هنر بسیار راهگشاست و بهتر از دیگر ابزار‌ها و روش‌ها کمک خواهد کرد و در این راستا تقویت محافل و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از ضروریات است.

بحرالعلومی همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری داخل استان در زمینه‌های مختلف، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نیاز به فرصتی دارند تا خود را اثبات نمایند و باید این فرصت را در بسیاری از مسائل فرهنگی و هنری به اهل فرهنگ و هنر داد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام نعمتی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر گفت: موفقیت و عدم موفقیت انسان‌ها در تمامی عرصه‌ها اجتماعی، ریشه فرهنگی دارد و اگر کار فرهنگی در عرصه‌های مختلف صورت بگیرد قطعا موفقیت نیز حاصل خواهد شد.

وی افزود: نقش بیکاری و یا دیگر عوامل در آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر است، اما عوامل فرهنگی و کار‌های فرهنگی راه حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

شجاع اقبالی، فرماندار شهرستان نیر نیز در این نشست، گفت: مشکلاتی که همه شمول است باید در شورای فرهنگ عمومی بصورت تخصصی طرح و بررسی گردد و راهکار‌های مشکلات مشخص شود.

وی شورای فرهنگ عمومی را مقدمه‌ای برای حل بسیاری از مشکلات شهرستان دانست و بر ظرفیت‌های شورا تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha