برگزاری دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالین عرصه روابط عمومی در اردبیل
کد خبر: 3948593
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

برگزاری دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالین عرصه روابط عمومی در اردبیل

اولین جلسه دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالین عرصه روابط عمومی به همت هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و با همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، برگزار شد.

برگزاری دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالین عرصه روابط عمومی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این دوره که دوشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور تلاشگران حوزه روابط عمومی‌های استان برگزار شد، غلامحسین غاربی، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری اردبیل، اظهار کرد: این شورا به منظور ارتقای دانش، مهارت‌افزایی و توانمندسازی روابط‌عمومی‌های استان، دوره‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی مورد نیاز را برای کارکنان این حوزه تدوین و اجرا می‌کند.

غاربی، بر ضرورت شناخت و آگاهی روابط عمومی‌ها از تکنیک و فناوری‌های به روز عکاسی و تصویربرداری تاکید کرد و افزود: با توانمندسازی فعالین این حوزه در تهیه عکس و گزارش که دارای زاویه، کیفیت، موضوع، ترکیب‌بندی، مقیاس و حرکت مناسب باشد، می‌توان بیشترین تاثیرگذاری را در اطلاع‌رسانی خدمات سازمان گذاشت.

وی با بیان اینکه لازم است امکانات و تجهیزات لازم از سوی مدیران و مسئولان برای حوزه روبط عمومی فراهم و به‌روزرسانی شود، یادآور شد: از آنجا که انعکاس عملکرد مسئولان موجب خودباوری، ایجاد نشاط، امید و اعتمادسازی در بین مردم می‌شود به همین خاطر نقش روابط عمومی‌ها در مستندسازی و اطلاع رسانی مناسب مهم و اساسی است و باید پررنگ‌تر شود.

غاربی به برگزاری دوره‌های آموزشی اقناع و تبلیغ، آرشیو در روابط عمومی، سواد رسانه‌ای برای روابط عمومی‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: از روابط عمومی‌های استان انتظار می‌رود با حضور پرشور خود در این کارگاه‌ها ما را برای برگزری بیشتر چنین کارگاه‌هایی ترغیب کنند.

در ادامه این دوره، میردولت موسوی، مدرس دانشگاه، اطلاعات مقدماتی از نحوه استفاده از دوربین عکاسی و تصویربرداری ارائه و تصریح کرد: ضرورت دارد روابط‌عمومی‌ها برای انجام رسالت‌های خود در امر اطلاع‌رسانی، توانمندی لازم را در مستندسازی و تصویربرداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه عکاسی و تصویربرداری در کیفیت اطلاع‌رسانی اخبار روبط عمومی‌ها تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: آشنایی فعالین عرصه روابط عمومی با عناصر اصلی و تکنیک‌های عکاسی و تصویربرداری و وجود تجهیزات مورد نیاز می‌تواند در عملکرد این حوزه تاثیر بسزایی داشته باشد.

موسوی یادآور شد: برای تصویربرداری لازم است از لنز‌های مناسب استفاده و با استاندارد، اصول اولیه، تشخیص عکس مناسب، قوانین حقوقی و اخلاقی، چگونگی انتخاب سوژه، نور و نمای عمومی توجه شود.

انتهای پیام
captcha