آنچه از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد
کد خبر: 3948294
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی متذکر شد؛

آنچه از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طول مدت رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) از ایامی است که به مناسبت اتفاق‌های محقق شده ارج و قرب خاصی را کسب کرده است، گفت: گریه و شدت اندوه حضرت زهرا(س) از نبود پدر، نشان از نبود رهبر اصیل و الهی برای امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همراه با یادبود شهید محمدحسین لطفی از شهدای گمنام مدفون در میدان امام حسین(ع) که به تازگی پیکر پاک این شهید والامقام شناسایی شده است، ظهر امروز، ۲۸ دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان، طلاب و اقشار مختلف مردم در  مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، گفت: شهدا قدم بر میدان عشق گذاشتند و به مقام عِندی رسیدند. مجالس یادواره شهیدان نوعی پاسداشت از خون شهداست و به همین جهت همه ما وظیفه داریم از ارزش‌های شهدا که با بدن قطعه‌قطعه و خونین مرگ سرخ را انتخاب کردند تا زندگی سیاه و ننگین از چهره ملت‌هایی پاک کنند، نگهبانی کنیم.

وی ادامه داد: پل اتصال گذشته به آینده، مشعلی بر سر زندگی بشر، معلم بشر، واعظ حقیقی، بیدارکننده دل، هویت هر ملت و... از سرمایه‌های ارزشمند هر ملت است.

تقوی افزود: طول مدت رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) از ایامی است که به مناسبت اتفاق‌های محقق شده ارج و قرب خاصی را کسب کرده است، اما به مسائل این مدت  به‌صورت پراکنده و غیردسته‌بندی پرداخته شده است. اینکه حضرت زهرا(س) از نبود پدر آنچنان با حال و سوز خاص شکوه می‌کند نشان از نبود رهبر اصیل و الهی برای امت اسلامی است.

رئیس شورای زکات کشور اظهار کرد: انحراف و انکار، اهانت به پیامبر(ص) در کنار بستر مرگ، انکار غدیر که سبب خانه‌نشینی حضرت علی(ع) شد، بی‌تفاوتی خواص، آغاز فعالیت منافقین از اتفاقات تأسف‌بار طول مدت رحلت پیامبر(ص) تا شهادت دختر بزرگوارشان بود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: روشنگری نسبت به ارتداد بیشتر جمعیت مدینه، بیان فضایل همسر، درب خانه خواص رفتن و یادآوری ماجرای غدیر، تبیین غدیر، گریه مداوم بر سر مزار حمزه سیدالشهدا(ع) و وصیت مظلومانه برای دفن و تغسیل شبانه از کار‌های مقابله‌گرانه دختر پیامبر(ص) به شمار می‌آید.

یادآور می‌شود، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران و سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha