جایگاه کسب و کار‌های خانگی با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ارتقاء می‌یابد
کد خبر: 3947464
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

جایگاه کسب و کار‌های خانگی با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ارتقاء می‌یابد

عضو دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل شهرستان‌های استان توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است، تصریح کرد: جایگاه کسب و کار‌های خانگی با اجرای این طرح ارتقاء می‌یابد.

جایگاه کسب و کار‌های خانگی با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ارتقاء می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلسه تشریح روند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»، ۲۳ دی‌ماه با حضور جمعی از دهیاران شهرستان‌های گرمی مغان و انگوت برگزار شد.

در این جلسه محمد فتوحی، عضو دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، با اشاره به روند اجرای این طرح ملی در استان، گفت: این طرح ملی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به همت جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

فتوحی با بیان اینکه اجرای این طرح فرصت مناسبی را برای متقاضیان راه اندازی کسب و کار‌های خانگی در استان فراهم می‌کند، ادامه داد: رشته‌های تولیدات چرم دست‌دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلوفرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی قابل ثبت‌نام این طرح در استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل شهرستان‌های استان توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است، تصریح کرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد و جایگاه کسب و کار‌های خانگی با اجرای این طرح ملی ارتقاء می‌یابد.

عضو دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به ثبت‌نام بیش از ۲۷۰۰ متقاضی مشاغل خانگی در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: با تعامل سازنده با پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و اطلاع‌رسانی متولیان اشتغال به متقاضیان شهرستان‌ها می‌توان به کسب و کار‌های کوچک خانگی جهت داد و به رونق اقتصاد خانوار‌ها کمک کرد.

فتوحی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دلیل آسیب شناسی طرح‌های اجرا شده در گذشته و توجه به بازار عرضه محصولات، طرحی کامل و اثربخش خواهد بود.

وی یادآور شد: ظرفیت و استعداد‌های خوبی در استان وجود دارد که امیدواریم با هم افزایی در اجرای موفق این طرح، این استعداد‌ها شکوفا و دغدغه اشتغال برطرف شود و جایگاه کسب و کار‌های خانگی ارتقاء یابد.

انتهای پیام
captcha