تأثیرات وقف در اردبیل برای مردم مشخص شود / به دنبال احیای فرهنگ موقوفات در اردبیل هستیم
کد خبر: 3947268
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

تأثیرات وقف در اردبیل برای مردم مشخص شود / به دنبال احیای فرهنگ موقوفات در اردبیل هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل،گفت: آگاهی‌بخشی لازم در راستای توسعه فرهنگ وقف در حال و آینده بایستی محرز و آشکار باشد که با تشویق مردم به توسعه این فرهنگ، از ظرفیت و مشارکت همگانی در زمینه وقف بهره‌گیری ‌کنیم.

تأثیرات وقف در اردبیل باید برای مردم مشخص شود/ به دنبال احیای فرهنگ موقوفات در اردبیل هستیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۳ دی‌ماه در دیدار با برخی از واقفان در اردبیل، اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید در جامعه جزو اولویت‌های اساسی برای ترویج این فرهنگ ارزشمند و معنوی است که باید در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به این که آگاهی‌دهی‌های لازم در راستای توسعه فرهنگ وقف در حال و آینده باید محرز و آشکار باشد، گفت: در این زمینه با تشویق مردم به توسعه وقف از ظرفیت و مشارکت همگانی در این زمینه بهره‌گیری می‌کنیم که این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، گفت: عمل به وقف‌نامه در حال حاضر به عنوان مناسب‌ترین راه اشاعه و احیای فرهنگ وقف است که در صورت صرف هزینه موقوفات در چهارچوب وقف‌نامه بدون شک ترویج فرهنگ وقف در بین مردم شکل مناسبی پیدا خواهد کرد.

ستوده ادامه داد: باید آثار وقف در بین مردم به شکل مناسب و همه‌جانبه محرز شود که در این زمینه در صورت بی‌توجهی به موقوفات دیگران نیز از عمل به وقف منصرف می‌شوند و دیگران را نیز از این کار منصرف می‌کنند، بنابراین نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.

وی اظهار کرد: توسعه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف در سطح جامعه با افزایش گرایش مردم برای مشارکت در این سنت حسنه اولویت اساسی است که درصدد هستیم با بسترسازی‌های مناسب برای مشارکت در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha