اجرای غربالگری در طرح شهید سلیمانی استان اردبیل
کد خبر: 3938888
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

اجرای غربالگری در طرح شهید سلیمانی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۵۷ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح مقابله با کرونای شهید سلیمانی غربالگری و بیماریابی شده اند.

اجرای غربالگری در طرح شهید سلیمانی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل، ۱۳ آذرماه، در جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: تاکنون ۵۷ درصد جمعیت استان اردبیل معادل ۷۳۰ هزار نفر، در طرح مقابله با کرونای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی غربالگری شده اند.

وی افزود: در اجرای این طرح بسیجیان حتی با وجود سرمای هوا خانه به خانه مراجعه کرده و علاوه بر بیماریابی، به اطلاع رسانی‌های لازم نیز پرداخته و به انتقال افراد بیمار به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها کمک می‌نمایند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۱۳۴ بیمار به بیمارستان‌ها و ۱۹ بیمار نیز به نقاهتگاه‌هایی که در سطح استان تدارک دیده شده است، انتقال یافته اند.

بهنام جو بیان کرد: باید با مشارکت مردم و رصد کامل جمعیت استان اردبیل، از وضعیت قرمز خارج شده و محدودیت‌های کرونایی رفع شود که این نیازمند توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی به مردم برای مراقبت از خود و همچنین گروه‌های پرخطر بسیار ضروری است چرا که هم اکنون ۷۰ درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل، افراد بالای ۶۵ سال و زنان خانه دار هستند.

انتهای پیام
captcha