بهره‌برداری از موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر
کد خبر: 3938405
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

بهره‌برداری از موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: براساس هدف‌گذاری‌های انجام‌شده موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهربه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، دهم آذرماه، از افتتاح موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعد از راه‌اندازی موزه زمینه برای نمایش این اشیا و آثار فراهم خواهد شد که این امر زمینه‌ای برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به منطقه را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر که از سال‌های قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، به صورت نیمه‌کاره با پیشرفت کمتر از پنج درصد متوقف شده بود که تکمیل این طرح از سال جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.

وی بیان کرد: این موزه که در جوار بقعه شیخ حیدر احداث می‌شود، تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۵ درصد عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

فلاحی با اشاره به احداث این بنا بر مبنای معماری فاخر ایرانی اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در ساختمان موزه باستان‌شناسی اجرای ستون‌ها و تیر‌ها و سقف موزه و موتورخانه موزه و قسمتی از دیوار‌های پیرامونی موزه، شیب‌بندی قسمتی از پشت بام، بلوکاژ کف موزه، نمای طبقه همکف و اجرای قسمتی از نمای طبقه اول اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، افزایش تعداد موزه‌های استان را از برنامه‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برشمرد و گفت: در راستای تحقق شعار «اردبیل، شهر موزه‌ها» چندین موزه در سطح استان راه‌اندازی شده و تعدادی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha